ساخت دیواره حفاظت از سیل در اراضی کشاورزی تالش

0 487

فرماندار شهرستان تالش از تکمیل دیواره حفاظت از سیلاب در اراضی کشاورزی روستای خلیفه کری بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
«سید عیسی مهدوی» گفت: این دیواره از کانال بتنی هدایت آب مراقبت و از خیزش سیل و ورود خسارت به اراضی کشاورزی اطراف جلوگیری خواهد کرد.
وی ادامه داد: کانال بتنی هدایت آب این اراضی در اثر سیل مهرماه سال گذشته تخریب شده بود و با برنامه ریزی و ساخت کانال و دیواره حفاظتی آن، زمین های قابل کشت اطراف در مقابل سیل احتمالی مصون شد.
مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز افزود: برای مقابله با سیل ویرانگر و حفظ کانال های آب آور اراضی کشاورزی، چهار دیواره حفاظتی دیگر نیز در نقاط مختلف تالش در حال ساخت است.
بارندگی های شدید، طغیان رودخانه ها و سیلاب مهر ماه سال گذشته دربخشهای مختلف استان وشهرستان تالش، خسارتهای زیادی به زیرساخت ها، تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی این استان وارد کرده بود.
پیشتر نیز استاندار وقت گیلان با اشاره به ساخت و ساز‌ غیرمجاز دربستر و حریم رودخانه‌ها و کانالهای آب اراضی از تشکیل کارگروه عملیاتی دیواره سازی و ساماندهی رودخانه های تالش برای رفع طغیان و سیلاب آنها و مقابله با ورود خسارت به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی و اراضی کشاورزی خبر داده بود.
«مصطفی سالاری» گفت: ایجاد کارگروه ساماندهی رودخانه ها در تالش می تواند الگویی برای سایر شهرستان های گیلان باشد و از اجرای این طرح با منابع استانی و ملی حمایت خواهیم کرد.
در همین رابطه «حامد نیکنام» مدیر امور منابع آب شهرستان های رضوانشهر، ماسال و بندر انزلی از دیواره سازی و اصلاح رودخانه در پنج نقطه در سه رودخانه شهرستان رضوانشهر یعنی رودخانه های دیناچال، شفارود و چافرود در ماه گذشته خبرداد و گفت: ساخت ۳۸ سردهنه در انهار درجه یک و دو کشاورزی نیز انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.