یارانه ۵۶۰۰ گیلانی قطع شد

0 492

پرداخت یارانه ۵۶۰۰ نفر گیلانی شب گذشته همزمان با ۸۰۰ هزار نفردیگر در کشور قطع شد.

به گزارش مرور، امروز ادارات کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی استان شاهد حضور مراجعه کنندگانی بود که نسبت به قطع یارانه معترض بودند و خواستار بررسی مجدد دریافت یارانه های خود بودند.

«علی م »که خود را بازنشسته تامین اجتماعی دراستان معرفی کرد دراین باره به ما گفت: نمیدانم برچه اساسی یارانه من قطع شد. یک بازنشسته عادی هستم که دو فرزند بیکارتحصیلکرده درخانه دارم و تنها دارایی من یک خانه مسکونی است و حساب بانکی هم ندارم .

او ادامه داد: دولت مدام میگوید که یارانه ثروتمندان را قطع می کند آیا من که بازنشسته هستم جز طبقه مرفه کشورهستم؟.

مجتبی رضایی کارمند یکی از ادارات استان نیز با ابراز گله مندی از قطع یارانه اش می گوید: فقط یک حقوق کارمندی دارم و مستاجرم. صبح به اداره دارایی مراجعه کردم و از آنجا من را به این اداره فرستاند. الان هم به اداره تعاون استان آمدم و نسبت به این موضع اعتراض دارم. تا کنون هم هیچ جوابی از مسوولان نگرفتم و همه می گویند به دولت مربوط است و از تهران قطع شده است.

اومیگوید: با دریافت یارانه قبوض برق و گاز وتلفن را پرداخت می کردم. الان با توجه به قطع آن در پرداخت هزینه قبوض با مشکل مواجه می شوم.
در حالی شب گذشته یارانه ۵۶۰۰ گیلانی همزمان با ۸۰۰ هزار نفر درکشور قطع شد که «علی ربیعی» سخنگوی دولت روز گذشته درحاشیه جلسه هیات وزیران گفته بود: فقط یارانه افرادی که درسال درآمد بالای میلیاردی دارند حذف می‌شود و قطع یارانه‌ها شامل قطعا طبقات متوسط و پایین نمی‌شود.

وی افزود: حذف یارانه ثروتمندان از اول مهر اجرایی می‌شود و طبقات متوسط مطمئن باشند که ما تصمیم غلطی نمی‌گیریم که تاثیر منفی بر درآمد آنها داشته باشد. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار دراین باره مدنظر قرار گرفته است.

از سوی دیگر به گفته روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی گیلان ، بیشترمراجعه کنندگانی که امروز به این اداره مراجعه کرده و نسبت به قطع یارانه خود معترض بودند شامل بازنشستگان و کارمندان دستگاههای اجرایی بوده اند.

« سید مسعود شفیعی» گفت: عموم مردم تصور می کنند مسوول قطع یارانه ها اداره کل تعاون است درحالیکه این اداره هیچ دخل و تصرفی درقطع یارانه ها ندارد و به سازمان کشوری هدفمندی یارانه ها مرتبط است.

وی به ابلاغ اطلاعیه این سازمان خطاب به وزارت خانه تعاون ، کارو رفاه اجتماعی اشاره کرد وافزود: از روز شنبه ۳۰ شهریور به کلیه سرپرستان خانواده هایی که یارانه آنها قطع شده  پیامک ارسال می شود که طی آن سرپرستان خانوارها می توانند با دردست داشتن مدارک شناسایی وهویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و شکایت خود را نسبت به قطع یارانه و بررسی مجدد ارایه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.