اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی بیمارستان فومن

0 536

گیلان در حوزه‌ی زیرساخت‌های درمانی از متوسط کشور و استان‌های همجوار بسیار عقب ‌مانده است و همچنان این استان با شاخص‌های توسعه در بخش سلامت فاصله دارد.

 تابستان گذشته اعلام شد از تعداد ۱۰ کلینیک تخصصی که می‌بایست در راستای طرح تحول سلامت در گیلان ساخته می‌شد، هیچ‌کدام به مرز بهره‌برداری نرسیده است. شیوع کرونا ویروس طی یکسال گذشته نیز کمبود در حوزه‌ی زیرساخت‌های درمانی این استان را بیش از همیشه آشکار کرد. درحالیکه پیشتر گفته شده بسیاری از بیمارستانها و مراکزدرمانی دولتی گیلان قدمتی بالای ۵۰ سال دارند و برای بازسازی و تجهیز نیازمند اعتبارات ملی هستند اما برخی از بیمارستانهای جدید نیز از کمبود امکانات و تجهیزات جدید درعقب ماندگی قرار دارند. در این میان بیمارستان امام حسن مجتبی فومن که در سال ۱۳۷۸ در روستای کردآباد فومن با ۶۳ تخت فعال تاسیس شد از کمبود منابع مالی برای تکمیل بی نصیب نماند.

سال گذشته «محمد رضا محسنی» فرماندار فومن از واریز ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل اورژانس نیمه کاره بیمارستان فومن به حساب پیمانکار پروژه خبر داده بود و گفت: اورژانس بیمارستان فومن بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد که با این میزان اعتبار، بزودی به بهره برداری می‌رسد.

درهمین رابطه رییس شبکه بهداشت و درمان فومن از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان امام حسن مجتبی فومن خبر داد.

«ابوالقاسم عظیم یکتا» رییس شبکه بهداشت و درمان فومن گفت: ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال برای مرمت و بازسازی بخش‌های آی سی یو،‌ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن مجتبی فومن اختصاص یافته است.

وی افزود: سال گذشته هم ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات بهداشت و درمان و کمک‌های ارتش برای مرمت و بازسای بخش‌های اورژانس، رخت شورخانه و خرید دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان فومن، ساخت مرکز بهداشتی-درمانی شبانه روزی شهدای هوانیروز ارتش در شهر ماکلوان و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت روستائی این شهرستان هزینه شد.

گفتنی است قدمت بالای ۵۰ سال بیمارستان‌های استان، پراکندگی دانشکده‌های پزشکی و عدم اجرای طرح تحول نظام سلامت از بزرگ ‌ترین ضعف و چالش‌های حوزه سلامت گیلان در بخش عمرانی است. پیشتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده بود: این دانشگاه برای تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت، درمان، آموزش، فرهنگی دانشجویی، اورژانس و پژوهشی نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.