افزایش شهرهای قرمز گیلان در روزهای آینده

0 488

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن  ۹۰ بیمار جدید کرونا طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در روزهای آینده شاهد افزایش شهرهای قرمز در استان خواهیم بود.

«آبتین حیدرزاده » با اشاره به افزایش بیماران کرونایی بعد از مسافرت‌ها افزود: تجربه نشان داده در فاصله ۲ تا پنج روز بعد ازهر تعطیلات با افزایش تعداد بیماران کرونایی مواجه می‌شویم و برای دو هفته تعداد بیماران ثابت باقی می‌ماند. هم اکنون حدود ۳۷۰ بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستانهای گیلان در حالی اعلام شد که از سه روز آینده، مدارس استان همزمان با سراسر کشور بازگشایی شده ولی همچنان در تعداد شهرهای وضعیت قرمز کرونا تغییری ایجاد نشده است. همچنین نکته قابل توجه و مهم همزمانی بازگشایی مدارس و شروع موج سوم کرونا در استان است. چنانچه هفته‌ی گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آستانه‌ی تعطیلات محرم از احتمال شروع موج سوم کرونا در گیلان خبر داده بود.

اما وضعیت  شهرهای قرمز گیلان تا به امروز چگونه است؟ «آبتین حیدرزاده » معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با مرور از احتمال افزایش شهرهای قرمز گیلان در روزهای آینده خبر داد و گفت: قطعا از این تعداد کاسته نشده و تا به امروز شهرهای قرمز استان شامل رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان و لنگرود است که با توجه به سفرهای انجام شده درهفته‌ی گذشته، به تعداد شهرهای قرمز استان در روزهای آینده افزوده می‌شود.

حیدرزاده با تاکید به اینکه کل استان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد گفت: تعدادی از شهرستانهای گیلان قرمز نیستند و این موضع از طریق ستاد کرونای استان به ادارات آموزش و پرورش استان مناطق زرد و سفید جهت بازگشایی مدارس اعلام شده است.

حیدرزاده در خصوص آخرین آمار کروتا در استان و اعلام وضعیت شهرها ادامه داد: این آمار هر هفته در نماز جمعه اعلام می شود و آموزش و پرورش شهرستانها هم می‌توانند جهت چگونگی ارایه‌ی آموزشها به صورت حضوری و غیر حضوری از ستاد کرونا استعلام هفتگی داشته باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مدارس گفت: داشنگاه علوم پزشکی پیشتر این پروتکل‌ها را به اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان ارایه کرده و نظارت بر نحوه‌ی چگونگی اجرای این پروتکل‌ها و رعایت بهداشت محیط در مدارس برعهده‌ی این اداره‌ی کل و مدیران مدارس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.