بازرس کل گیلان: ۵ سازمان بیشترین شکایت درگیلان را دارند

0 1,390

«سیف الله مسرور» مدیرکل بازرسی گیلان گفت: بیشترین ثبت شکایت در استان از شهرداری‌ها، منابع طبیعی، دانشگاه علوم‌ پزشکی، بانک‌ها وسازمان ثبت بوده و دردوسال اخیربرای ۷۰ نفر حکم قضایی صادرشده است.

مسرور در نشست خبری با رسانه های استان درباره اقدامات پیشگیرانه این سازمان گفت: در سال گذشته ۱۷ مورد پیرامون مسائل مربوطه به بهداشت و درمان، جلوگیری از تغییرکاربری اراضی، دریافت شهریه اضافی در مدارس، مدیریت پسماند و زباله، نحوی اجرای نظام سلامت دربیمارستان های دولتی و سایرموارد تذکر وهشداردادیم.

مدیرکل بازرسی گیلان در خصوص وضعیت پسماند استان گفت: بر اساس مستندات تاکنون سیاست و تدابیرلازم را دراین زمینه نداشته‌ایم وهفت دستگاه اجرایی ازجمله استانداری، شهرداری، شهرک های صنعتی، محیط زیست وغیره دستگاه‌هایی هستند که به صورت مستقیم وغیرمستقیم ضعف عملکردی داشتند.

وی با اشاره به عدم آمادگی دستگاه‌های اجرایی گیلان درمقابله با حوادث طبیعی افزود: دستگاه های اجرایی استان گیلان برای مواجه با حوادث ضعیف این مساله نشان دهنده عدم آمادگی مدیریت بحران استان گیلان برای مقابله با حوادث است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶پرونده کیفری به دستگاه قضایی و ۸۳ پرونده تخلفات اداری به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده شده است، اظهار کرد: از ۳۶ پرونده ۹۶ نفر واز ۸۳ گزارش تخلفات اداری ۲۱۹ نفر به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل بازرسی گیلان به صدورحکم برای ۷۰ نفر از سوی مراجع قضایی طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: از سوی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری از ۲۱۵ پرونده‌ای که رأی صادر شد ۱۵۸ نفر محکوم و ۵۷ نفر برائت شده اند.

مسروردرباره تعداد پرونده‌های تخلفاتی امسال نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه گزارش اختصاصی کیفری به مراجع قانونی ارجاع شده است و از ۱۶ پرونده تخلفاتی ۱۳ نفر محکوم و سه نفر نیز حکم برائت دریافت کرده اند. امسال از سوی هئیت های رسیدگی به تخلفات اداری برای ۷۱ نفر رأی صادر شده که ۵۳ نفر محکوم  و ۱۸ نفر نیز حکم برائت دریافت کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.