«سپیده‌ی ما گلگون شد»

گزارش تصویری تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج، سایه در رشت

0 36,103

 عکاس: عباس عاشوری

صبح امروز شنبه ۵ شهریور استاد امیرهوشنگ ابتهاج، معروف به ه.ا. سایه ، شاعر و غزلسرای بزرگ معاصر ایران در میان استقبال و بدرقه باشکوه مردم ادب دوست گیلان زمین برای همیشه راهی سفر ابدی خود شد و در خاک رشت آرام گرفت.

در این مراسم رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت و گو با ایرنا گفت: استقبال بسیار خوب اهالی فرهنگ و ادب و اقشار مختلف مردم باعث شد تا مراسم تدفین مرحوم ابتهاج به یک رویداد فرهنگی کم‌نظیر تبدیل شود. این رویداد فرهنگی در کتاب قطور فرهنگ و ادب گیلان و شهرستان رشت ثبت و ضبط شد و مرحوم ابتهاج شاعر پرآوزاه ایران نیز سرانجام در زادگاهش شهرستان رشت در آرامگاه ابدی آرام گرفت.

مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج اواخر تیر ماه امسال به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار داشت و در روز ۱۹ مرداد ماه در سن ۹۴ سالگی در همان شهر درگذشت و روز شنبه پنجم شهریور در زادگاهش شهرستان رشت به خاک سپرده شد.

این شاعر و پژوهشگر ایرانی متخلص به «سایه» ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد، نخستین اثرش به نام نخستین نغمه‌ها را سال ۱۳۲۵ منتشر کرد و از آثار دیگر او می‌توان به تصنیف سپیده (ایران ای سرای امید) اشاره کرد.

دبیر عکس و مستند: الوند رضازاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.