آمار وکالت معاضدتی در گیلان افزایش یافت

ضرروت نهادینه شدن فرهنگ بهره گیری از وکلاء؛

23

رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان خواستار نهادینه شدن فرهنگ بهره‌گیری از وکلاء در بین مردم توسط رسانه‌ها شد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات جامعه به خصوص در گیلان، فقدان فرهنگ وکالت و نبود فرهنگ حقوقی است.

«علیرضا امانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری یک سری وظایف ذاتی همچنین وظایف اجتماعی دارد که تلاش می‌کند به نحو بهینه آنها را به انجام برساند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این روزها در ایران و مشخصاً در گیلان وجود دارد فقدان فرهنگ وکالت یا اساسا فرهنگ حقوقی است، افزود: متاسفانه مردم در هنگام وقوع مشکلات به دلایل مختلف از جمله عدم دانش کافی، عدم بضاعت مالی و ذهنیت‌های منفی به وکیل دادگستری مراجعه نمی کنند.

امانی افزود: خوشبختانه در سال گذشته روابط عمومی کانون فعالیت‌های خود را در بخش رسانه‌ای کردن فرهنگ مراجعه به وکیل به نحو شایسته و بایسته ایفا کرد و ما در دو مرحله مختلف در سطح شهرستان‌های استان نصب بیلبورد و بنر‌های تبلیغاتی انجام دادیم. در مرحله اول با شعار ” بهتره با وکیل خود تماس بگیرید ” و در مرحله دوم و بعد از بازخورد مناسبی که از بنر اول داشتیم با شعار ” وکیل خود نباشیم ” اقدام کردیم که نتیجه کار، افزایش مراجعات بسیار زیادی به دفتر وکلای دادگستری و کانون وکلا بود.

وی تاکید کرد: در همین راستا آمار وکالت‌های معاضدتی نیز افزایش یافت و در مواردی معرفی وکیل از سوی کانون وکلا و ارایه مشاوره به متقاضیان انجام شد.

امانی از جذب ۴۳۳ نفر کارآموز وکالت در قالب قانون تسهیل جذب در سال گذشته خبر داد و گفت: این کارآموزاندر حال حاضر در مرحله‌ی دوم کارآموزی هستند. آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ نیز در آبان ماه برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است: عملکرد کانون وکلای دادگستری گیلان در سال جاری، تشکیل ۱۲ پرونده در اتاق داوری، معرفی ۷۲ فقره وکیل معاضدتی، ۱۹۵ فقره مشاوره معاضدتی رایگان، ۱۸۱ پرونده وکالت تسخیری و همچنین ۴۱ فقره وکالت بوده است.

 

 

نظرات بسته شده است.