تکلیف گیلان در تعطیلات آخر هفته‌ها چیست؟

تأمین مرغ مورد نیاز استان در ایام ورود مسافر؛

11

تعطیلات اواسط شهریور امسال مصادف شد با ورود چند میلیون مسافر به استان‌های شمالی از جمله گیلان، تمام شدن بنزین در پمپ بنزین‌ها، کمبود ارزاق عمومی و نان همچنین کمبود اقلامی مانند مرغ، روی دیگر سکه تعطیلات شهریور ماه برای مسافران و گیلانی‌های میزبان بود.

شواهد نشان می‌دهد استانداری گیلان به عنوان برنامه‌ریز و ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، مدیریتی ضعیف در بحث ورود مسافر داشت. به همین علت بی‌نظمی‌های زیادی در سطح بازار و عرضه کالاها اتفاق افتاد که هم مردم خود استان و هم مسافران را به زحمت انداخت.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، این استان نیاز بخش بزرگی از بازار تهران و دیگر شهرها و استان‌های همجوار به مرغ را تأمین می‌کند. با این حال در تعطیلات اخیر هیچ‌گونه برنامه‌ریزی به عمل نیامد تا حداقل در زمان ورود حدود ۶ و نیم میلیون نفر مسافر(طبق آخرین آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) به گیلان یک مدیریت منسجمی برای تأمین مرغ مورد نیاز و میزان مرغی که در این روزهای حساس از استان خارج می‌شود اجرایی شود.

 

در سوی دیگر مجلس علی‌الحساب با تصمیم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به جای شنبه‌ها در سراسر کشور موافقت کرده، با این وصف و در صورت به اجرا درآمدن تعطیلات دو روزه آخر هفته‌ها، سرازیر شدن خیلی عظیمی از مردم به گیلان دور از انتظار نیست. بنابراین لازم است برای جلوگیری از قحطی ارزاق عمومی و کالاهای اساسی برای استانی مانند گیلان یک تصمیم روشن با نگاه ملی اتخاذ شود.

 

به نقل از خبرگزاری فارس «صالح محمدی» رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفت‌وگویی اعلام کرده: توزیع مرغ در گیلان به خصوص در ماه شهریور ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گفته محمدی با توجه به حضور مسافر در گیلان و با هماهنگی‌های انجام شده روزانه ۳۴۳ تن مرغ گرم با قیمت مصوب در استان توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این را هم اضافه کرده است در حال حاضر روزانه ۸۰۰ تن مرغ گرم در استان تولید می‌شود که ۳۴۰ تن آن در داخل استان توزیع و مابقی به دیگر استان‌ها به ویژه تهران و البرز صادر می‌شود.

محمدی افزود: گیلان دارای ۹۱۷ مرغداری فعال است. از طرفیذخایر استراتژیک متناسب با جمعیت شناور در استان پیش‌بینی شده تا کمبودی برای تأمین مرغ و گوشت در استان به وجود نیاید.

نظرات بسته شده است.