جانمان را می‌دهیم،زمین مان را نه

در آستانه فصل سرما، خانه و سرپناهی نداریم

24

 

حدود ۷ ماه از آتش‌سوزی مهیب روستای گردشگری امامزاده ابراهیم (ع) شفت می‌گذرد و اهالی حادثه دیده همچنان چشم انتظار تسریع در روند بازسازی بخش‌های آسیب دیده این منطقه هستند.

در حالیکه سوز سرما و بارشهای پاییزی دست گشاده خود را بر منطقه گسترده اما این بارشها برای حادثه دیده‌گانی که سقفی ندارند، دلهره و این در حالی است که کانکس و آتش نیمه جان هیزم هم جوابگوی این سرما نیست.

هفته های گذشته فرماندار شفت و مسوولان استان از پایان آواربرداری و ارایه تسهیلات کم بهره و تخصیص زمین به خسارت دیدگان آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت خبر دادند اما مردم این روند را رضایت بخش نداستند و معتقدند: هیچ گونه حمایتی جز آوار برداری را شاهد نبودند.

 

« زهرا آبادگر» یکی از اهالی روستای گردشگری امامزاده ابراهیم شفت است که در این آتش‌سوزی، به یکباره خانه و مهمانپذیر خود را از دست داده است.

خانه ۵ واحدی او دارای ۱۲ سوییت بود که همه در آتش سوخت و خاکستر شد. آنطور که خودش بیان می‌کند؛ تنها درآمدی که داشته از راه مهمانپذیر بوده و همان درآمد جوابگوی هزینه‌های زندگی‌اش بود.

حتی از سوی مسئولان به او و سایر کسانی که خانه خود را در آتش‌سوزی از دست دادند، کانکسی داده نشد و خودشان با هزینه شخصی کانکس تهیه کردند.

علاوه بر اینها شواهد نشان می‌دهد؛ تا بدین لحظه هیچ کدام از حادثه دیدگان نه زمین گرفتند و نه تسهیلات برای ساخت و ساز مجدد.

شواهد نشان می‌دهد؛ تا بدین لحظه هیچ کدام از حادثه دیدگان نه زمین گرفتند و نه تسهیلات برای ساخت و ساز مجدد.

خانم آبادگر در همین زمینه به مرور می‌گوید: مسئولان از استاندار گرفته تا بنیاد مسکن به ما وعده زمین دادند تا بتوانیم مجددا خانه خود را بنا کنیم اما ما به زمین نیازی نداریم بلکه محتاج وام بانکی هستیم که از آن هم خبری نیست.

وی ادامه داد: هیچ یک از حادثه دیدگان آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم برای ساختن خانه‌هایی که در آتش‌سوزی از بین رفت تاکنون نه وام و نه زمین از مسئولان گرفته‌اند.

به گفته او که ۶۵ سال است در امامزاده ابراهیم شفت ساکن است، زمین خانه‌ای که در آتش‌‍ سوزی از بین رفت خریداری شده تصرفی نیست و سند مالکیت هم دارد و در محدوده اراضی ملی قرار نگرفته است. با این حال اداره آب مصر است و اعلام کرده از این به بعد اجازه هیچگونه ساخت و سازی را صادر نمی‌کند.

زمین خانه‌ای که در آتش‌‍ سوزی از بین رفت خریداری شده تصرفی نیست و سند مالکیت هم دارد و در محدوده اراضی ملی قرار نگرفته است

آنطور که این حادثه‌دیده از آتش‌سوزی بیان می‌کند برای گذران زندگی سوخت و حتی امکانات اولیه برای پخت و پز در اختیار آنان قرار داده نشده و هیچ سر پناه دیگری هم به غیر از همینجا ندارند.

به گفته وی، درآمد اصلی حادثه‌دیدگان در آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم، فقط همین میهمان‌پذیرها بود و درآمد دیگری برای گذران زندگی ندارند. هیچ خبری از مسئولان کشوری نیست.

از طرفی بنیاد مسکن اعلام کرد که امامزاده ابراهیم به گاز شهری وصل می‌شود اما این خبر برای ما حادثه دیدگان هیچ ارزشی ندارد وقتی حتی در آستانه فصل سرما، خانه و سرپناهی نداریم.

 

عکس و فیلم: وحیده اسماعیلی

نظرات بسته شده است.