رکورد مصرف برق در گیلان شکسته شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

51

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با مصرف نزدیک به ۲ هزار مگاوات، رکورد مصرف برق طی سال جاری در گیلان شکسته شد. این درحالیست با افزایش دمای استان همچنان نگرانیهای زیادی در میان مشترکین خانگی و صنعتی به دلیل وقوع خاموشی های ناگهانی برق وجود دارد.

 

«مسعود صادقی» اظهار کرد: طبق پایش امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق، روز گذشته ۱۸ تیر با دمای محسوس ۳۷ درجه سانتیگراد، نیاز مصرف برق در کل استان معادل ۱۹۹۲.۲ مگاوات بوده که این عدد رکورد جدید در سال جاری محسوب می‌شود.

وی افزود: گرچه طی چند روز اخیر به دلیل افزایش دما مصرف برق بسیار زیاد شد؛ اما خوشبختانه هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مدیریت بار در استان اعمال نشده است.

وی تاکید کرد: با وجود استمرار گرمای شدید اما شبکه برق کشور پایدار است و کلیه همکاران صنعت برق در حال تامین نیاز بی‌سابقه مصرف برق هستند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با تأکید بر عدم اعمال خاموشی نوبتی در استان گفت: با توجه به پایداری گرما و پربار شدن شبکه‌های توزیع برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود اما این حوادث موقتی است و به سرعت رفع می‌شوند.

وی ساعت پیک مصرف در استان را طی روز ۱۳ تا ۱۸ و در شب ۲۰ تا ۲۳ اعلام کرد.

 

لازم به ذکر است: پیشتر در ۱۹ خرداد ماه گذشته نیز رکود مصرف برق در گیلان شکسته شده بود و مردم استان بالغ بر یک‌هزار و ۵۲۷ مگاوات برق در یک روز مصرف کرده بودند.

عمده خاموشی های ناگهانی برق در گیلان بیشتر به دلیل فرسودگی شبکه های انتقال و توزیع برق در مشترکین خانگی و عدم جوابگویی بار مصرفی برق در بخش صنایع بوده است.

 

نظرات بسته شده است.