ساخت واحدها از ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود

پیشرفت ۷۰ درصدی آواربرداری در امامزاده ابراهیم شفت؛

151

فرماندار شفت از پیشرفت ۷۰ درصدی آوار برداری روستای امامزاده ابراهیم خبر داد و گفت: تا ۲۰ روز آینده، کار ساخت و ساز واحدها را شروع می‌کنیم.

«مهدی نقدی» با بیان اینکه در اثر این آتش‌سوزی قسمتی از شهرک تاریخی – مذهبی امامزاده ابراهیم شهرستان شفت دچار آسیب شد، اظهار کرد: با گذشت بیش از یک ماه از این حادثه، تاکنون حدود ۱۲۱ واحد دارای بیمه آتش‌سوزی، چک خسارتشان را دریافت کردند و حدود ۱۱۳ خانوار دارای اشتراک برق نیز به اداره برق شهرستان معرفی شدند تا خسارت واحد را دریافت کنند.

نقدی از انجام آزمایش خاک در آزمایشگاه مکانیک خاک استان و نقشه برداری توسط نظام مهندسی خبر داد و تاکید کرد: با اتمام آواربرداری و تهیه نقشه، قبل از سرمای هوا،کار ساخت و ساز واحدها را شروع می‌کنیم.

فرماندار شفت همچنین از تشکیل پرونده برای خانوارهای خسارت دیده جهت دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد خبر داد و بیان کرد: ساخت و سازها طبق زیربناهای احصا شده انجام می‌شود.

وی همچنین به صدور سند مالکیت برای اهالی روستای امامزاده ابراهیم اشاره و اظهار کرد: صدور سند ۱۶.۵ هکتار از اراضی واگذار شده اداره کل منابع طبیعی به بنیاد مسکن استان از سال ۷۵ تاکنون معطل بود که با پیگیری‌های انجام شده، همه اهالی این روستا برای واحدهای مسکونی و تجاری خود دارای سند می‌شوند.

لازم به ذکر است: در حالیکه پیش از این دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم خبر داده بود، حال بعد از گذشت حدود دو ماه از این حادثه و کارشناسی های انجام شده از چگونگی علت وقوع آتش سوزی، جزییات بیشتری از سوی دادگستری در خصوص مقصران احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

 

نظرات بسته شده است.