سیلوی مکانیزه در بندرانزلی احداث می‌شود

کاهش زمان تخلیه کشتی‌های تجاری از ۲.۵ روز به ۱۲ ساعت؛

14

«حسین یونسی» مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از سودآوری و افزایش درآمد بندر انزلی پس از ۹ سال با انجام اقداماتی از قبیل کاهش هزینه‌های جاری، بازاریابی، مشتری‌مداری و ثبت رکورد ۲ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا خبر داد.

این در حالی است که اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان ششم فروردین امسال هم خبر داده بود که رکورد تخلیه‌ و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکسته شده است.

 

بر اساس آمارهای ارائه شده این اداره کل، در سال گذشته نیز نزدیک به ۲ میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد. در سال ۱۴۰۱ هم تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده بود.

یونسی اضافه کرد: در طول دولت سیزدهم معادل ۷.۲ همت سرمایه‌گذاری در بندر انزلی انجام شد که شامل پروژه‌هایی از قبیل جذب سرمایه‌گذار ساخت سیلوی مکانیزه ۴۰ هزار تنی به عنوان نخستین سیلوی مکانیزه بندرانزلی، افزایش ظرفیت سیلوها از ۶۶ هزار تن به ۱۹۵  هزار تن و افزایش ظرفیت مخازن روغن خام خوراکی از ۱۰ هزار تن به ۱۶ هزار تن است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، با احداث سیلوی مکانیزه ۴۰ تنی، در بندر انزلی می‌توان به ۱۶۰ کشتی خدمات ارائه کرد. کاهش زمان تخلیه از ۲.۵ روز به ۱۲ ساعت و کاهش هزینه‌ها تا ۳۰ درصد از دیگر مزیت‌های این زیرساخت مهم محسوب می‌شود.

 

اما جذب سرمایه‌گذار برای کارخانه کشتی‌سازی هم از دیگر موارد مهمی است که در بندرانزلی به ثمر نشسته است. یونسی در این مورد توضیح داد: در حال حاضر زمین موردنیاز این پروژه به سرمایه‌گذار تحویل داده شده و به‌زودی کار اجرایی آن شروع می‌شود.

اجرای پروژه برق‌رسانی به کشتی‌ها در کنار اسکله، تعمیرات تصفیه‌خانه صنعتی و بهداشتی محوطه بندری، تعمیرات انبارها، نوسازی و تعمیرات تجهیزات دریایی و بندری، انجام خدمات مشاوره‌ای فنی در زمینه نگهداری و تعمیرات تجهیزات خشکی، دریایی، مخابراتی و الکترونیکی و محوطه‌سازی اراضی شرقی بندر به‌منظور انجام عملیات لجستیکی اسکله‌های جدید بندر انزلی واقع در حوضچه جدید از دیگر اقداماتی است که مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در مورد آن گزارش عملکرد ارائه داده است.

نظرات بسته شده است.