شهرداری رشت شبانه نیوجرسی نصب کرد

بعد از مسدودیت جاده لاکان و اعتراض مردم؛

22

در پی تصادف مرگبار یک شهروند در جاده لاکان رشت، شب گذشته شهروندان ساکن منطقه در اعتراض به عدم ایمن سازی و تعریض نامناسب توسط شهرداری، این جاده را برای ساعتی بستند. در پی این اتفاق شهرداری رشت، شبانه به نصب نیوجرسی و بشکه های ترافیکی در منطقه اقدام کرد.

 

نصب موقت نیوجرسی و  بشکه های ترافیکی توسط شهرداری

شب گذشته شهروندان ساکن این محور ارتباطی در اعتراض به تصادف و فوت یک شهروند، برای ساعتی این جاده را مسدود کرده و خواستار حضور شهردار رشت در محل حادثه و اقدام سریع در تعریض و ایمن سازی این جاده شدند. امری که در نهایت به نصب شبانه نیوجرسی در محل حادثه شد.

در همین رابطه «سید غفور شفیعی» معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با بیان این مطلب به مرور گفت: بعد از اتفاق شب گذشته، شهرداری رشت بلافاصله با انتقال تعدادی نیوجرسی و بشکه ترافیکی از جاده تهران برای ایمن سازی موقت مسیر اقدام کرد.

وی تاکید کرد: پروژه ایمن سازی جاده لاکان شامل احداث بلوار، رفیوژ ۶ متری با فضای سبز و سرعت گیر است که بزودی توسط پیمانکار اجرایی می‌شود. همچنین در تفاهم نامه ای که شهرداری رشت با اداره کل راهداری منعقد کرده در فاز بعدی، ایجاد روشنایی پیش بینی شده است.

معاون امور زیربنایی شهرداری با اشاره به انتخاب پیمانکار برای اجرای طرحهای ایمن سازی جاده لاکان تصریح کرد: تا پیش از شروع به کار پیمانکار، معاونت عمرانی شهرداری تعدادی نیوجرسی و سرعت گیر در این محور نصب می‌کند.

 

لازم به ذکر است: جاده‌های لاکان، جیرده، پیربازار،کمربندی خمام و.. از جمله محورهای ارتباطی شهرستان رشت هستند که به دلیل عرض کم، نبود جداکننده مسیر، عدم روشنایی و فقدان علایم هشدار دهنده در زمره پرتصادف ترین جاده های استان قرار دارند و به رغم مطالبه چندین ساله شهروندان از راهداری و شهرداری تاکنون اقدامی برای رفع خطر تصادفات و ایمن سازی در آنها انجام نشده است.

جاده لاکان نیز به دلیل قرارگیری مجتمع های مسکونی، مراکزی چون دانشگاه گیلان، زندان ، چندین مجتمع اداری، صنعتی و تجاری در طول مسیر و راه دسترسی به شهر صنعتی رشت، یکی از پرترددترین و البته پر تصادف ترین معابر استان است که به دلیل نبود روشنایی و جداکننده و نیز عدم نصب علایم هشدار دهنده مشکلات زیادی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده به طوریکه به گفته اهالی تقریبا هر هفته یک تصادف منجر به فوت در این جاده مهم ارتباطی رخ داده است.

 

پیشتر به گفته رییس پلیس راهور گیلان تاکنون علیرغم مکاتبات و درخواست های پلیس راهور، ایمن سازی، رفع نواقص هندسی و تجهیز این مسیر به امکانات کنترل الکترونیک ترافیک اجرایی نشده است.

نظرات بسته شده است.