غیربومی‌ها،یارانه دارو و درمان گیلان را می‌بلعند

بسیاری از بیماران مراکز درمانی گیلان غیربومی هستند؛

21

گردشگر پذیری گیلان در نیمه نخست سال موجب شده این استان در ماههای اخیر با کمبود برخی داروها، شیرخشک و فراورده های خونی مواجه شود. به طوریکه طی مدت اخیر شهروندان نسبت به کمبود داروهای فشارخون، انسولین و حتی شیر خشک در داروخانه های استان معترض بودند.

کمبود دارو و خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم بومی استان درحالیست که کمبود تختهای بیمارستانی از چالش های نظام سلامت گیلان بوده و بخش عمده ای از خدمات درمانی و دارویی یارانه ای دولت توسط گردشگران و غیر بومی ها دریافت می‌شود و این موضوع ارایه خدمات بهداشتی به شهروندان گیلانی را تحت شعاع قرار داده است.

 

در همین رابطه امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تایید کرد: بسیاری از بیمارانی که در این استان گردشگرپذیر خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، غیربومی هستند.

« محمدتقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در نشست مشترک با انجمن داروسازان گفت: تأمین منابع، افزایش معوقات در داروخانه‌ها و بدعهدی برخی از شرکت‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها از چالش‌های حوزه دارویی است.

 

او بابت بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر در قبال معوقات داروخانه‌ها عذرخواهی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار انجمن داروسازی است و مطالبات این قشر را با تلاش بیشتری با همکاری دیگر گروه‌های موثر پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است و باید نگاه به آن متفاوت باشد، تصریح کرد: بسیاری از بیمارانی که در این استان خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند، غیربومی هستند و از یارانه دولت بهره‌مند می‌شوند و لازم است سازمان‌های بیمه‌گر با پرداخت به موقع حق بیمه، نظام سلامت را به اهداف غایی کمک کنند.

 

لازم به ذکر است: طی ماههای اخیر، شیر خشک، فراورده های خونی، داروی فشار خون و انسولین در گیلان با کمبود مواجه بودند. گیلان همچنین با کمبود سرانه تخت بیمارستانی مواجه است.

نظرات بسته شده است.