مصرف آب شرب در گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت

تعطیلات ناترازی برق در کشور موجب شد؛

17

مصرف آب شرب در گیلان به دلیل تعطیلی‌های ناترازی تولید و مصرف برق کشور افزایش پیدا کرده است.

در حالیکه افزایش مصرف برق و بالا رفتن شدید دما در نقاط مختلف کشور فشار مضاعفی را به نیروگاه های برق وارد کرده و وزارت نیرو تلاش می‌کند با تعطیلی روزهای پایانی هفته و کاهش ساعات اداری در بیش از ۱۰ استان کشور، ناترازی تولید برق را مدیریت و جبران کند، در عین حال مصرف آب شرب در مناطق شمالی کشور به دلیل حضور مسافران و افزایش تقاضا، با رشد زیادی مواجه شده و نگرانی از مدیریت منابع آبی را برای متولیان این بخش به همراه داشته است.

 

چنانکه همزمان با افزایش ۳۰ درصدی تقاضای آب در گیلان، مدیرعامل این شرکت خواستار مدیریت مصرف به منظور گذر از تنش آبی پیش رو شد.

«علیرضا غیاثی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب، بدلیل افزایش ۳۰ درصدی تقاضا از سوی مشترکین، بر لزوم مدیریت مصرف جهت گذر از تنش آبی در سال جاری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و یک‌صد لیتر در ثانیه آب تصفیه شده تولید و به شبکه‌های توزیع آب استان تزریق می‌شود افزود: در پی افزایش دما در روزهای اخیر و تعطیلات رسمی کشور و ورود میزان قابل‌توجهی از هم‌میهنان عزیزم به خطه شمال و گیلان، شاهد افزایش تقاضای آب حدود ۳۰ درصد بیشتر از روزهای معمول در استان هستیم.

 

مدیرعامل این شرکت آبفا گیلان با تأکید بر محدودیت میزان تولید آب باتوجه‌به ظرفیت شبکه‌های توزیع آب موجود، از مشترکین خواست برای تداوم خدمات‌رسانی به همه شهروندان در حوزه شهر و روستا در مصرف آب تاحدامکان صرفه‌جویی و از شستشوهای غیرضروری پرهیز کنند.

 

لازم به ذکر است: طبق آمار سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است، سرانه مصرف آب شرب به طور کل در بخش خانگی، صنعتی، عمومی و تجاری در کشور به ازای هر نفر ۱۸۹ لیتر و در استان گیلان ۱۹۵ لیتر در شبانه روز است.

این آمار در مصرف خانگی در میانگین کشوری ۱۴۷ لیتر و در گیلان در حوزه شهری حدود ۱۷۷ لیتر بر ثانیه و در حوزه روستایی ۱۴۳ لیتر بر ثانیه است.

۹۹.۹ درصد جمعیت در ۵۲ شهر گیلان و ۸۶ درصد جمعیت در بخش روستایی این استان، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در حوزه آبرسانی هستند.

 

 

 

نظرات بسته شده است.