نخستین پایگاه خبری انگلیسی در گیلان آغاز بکار کرد

همزمان با 17 مرداد و روزخبرنگار؛

26

همزمان با روز خبرنگار، پایگاه خبری تحلیلی باران پرس، نخستین خبرگزاری انگلیسی زبان گیلان، آغاز بکار کرد.

به گزارش مرور، ” باران پرس ” به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی بعثت همتایی و سردبیری صاحب مقصودی از تیر ماه ۱۴۰۳، فعالیت رسانه ای خود را روی دامنه www.baranpress.ir آغاز کرده بود و امروز همزمان با روز خبرنگار از فعالیت های خود را رونمایی کرد.

 

همتایی که کارشناس ارشد زبان انگلیسی و مدرس دانشگاه است، همکاری های خبری با روزنامه معین و نشریه خط اول را در سابقه خود دارد. صاحب مقصودی نیز که کارشناس مترجمی زبان انگلیسی است، بیش از دو دهه حضور در رسانه هایی چون خبرگزاری ایسنا به عنوان سردبیر، روزنامه معین به عنوان دبیر سرویس ورزشی و نشریه خط اول به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول را در کارنامه خود دارد.

او در گفتگو با خبرنگار ما گسترش مطبوعات انگلیسی در منطقه را برابر با ایجاد فرصت های جدید دانست و گفت: امروزه در جهان ارتباطات، جغرافیای کوچکی مانند گیلان هم می‌تواند با کمک مطبوعات انگلیسی زبان بدرخشد. اخبار انگلیسی باعث می‌شود روایات و رویدادهای محلی گیلان به گوش مردم سراسر جهان برسد و توجهات و حمایت‌ها را به سمت خود جلب نماید.

 

مقصودی افزود: با ترویج کسب و کارها و جاذبه های محلی گیلان به زبان انگلیسی، می‌توانیم گردشگران و سرمایه گذاران را نیز جذب کنیم که منجر به رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید برای این استان خواهد بود.

وی ادامه داد: اخبار به زبان انگلیسی یک ابزار آموزشی ارزشمند است که به افراد کمک می کند مهارت های انگلیسی خود را بهبود بخشند و درها را به سمت بازارهای کار جهانی باز کند.

 

سردبیر باران پرس تاکید کرد: پذیرش قدرت مطبوعات انگلیسی می تواند جایگاه منطقه کوچک ما را ارتقا دهد، جامعه ما را غنی کند و ما را با جهان مرتبط سازد، از همین رو باتوجه به تحصیلات و تجربه مرتبط تصمیم گرفتم این خلا را در منطقه پرکنم و اندکی در توسعه گیلان سهیم باشم.

 

 

نظرات بسته شده است.