پالایشگاه برنج در گیلان راه‌اندازی می‌شود

عبور تدریجی از خام فروشی با تلاش مخترع لنگرودی؛

1

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی بزرگ‌ترین پالایشگاه برنج در شرق استان در راستای عبور تدریجی از خام فروشی و با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

«تیمور پورحیدری» در این مورد توضیح داد: طرح توسعه بزرگترین شرکت صنایع بسته‌بندی و مشتقات برنج کشور توسط تولیدکننده و مخترع لنگرودی، برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی اضافه کرد: این تولیدکننده و مخترع گیلانی که بسیار با انگیزه و علاقمند است تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده نکرده با این حال توانسته بهترین خط تولید برنج را در منطقه ایجاد و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته، بهترین برنج را در سطح منطقه تولید کند.

به گفته پورحیدری، شرکت صنایع بسته‌بندی و مشتقات برنج با برند «صنایع غذایی گیلتاز» در لنگرود، تسهیل‌گری مناسبی برای کشاورزان فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: با اجرای طرح توسعه‌ای که مدنظر این تولیدکننده و سرمایه‌گذار است در واقع اقدام بسیار موثری در حوزه سرمایه‌گذاری در قالب یک پروژه عظیم و اشتغالزایی در منطقه شرق گیلان اتفاق می‌افتد که مطمئنا کل استان و کشور هر کدام به نحوی از موهبات اقتصادی آن بهره‌مند می‌شوند.

پورحیدری در مورد رفع مشکلات این پروژه در بحث تأمین زمین برای اجرای طرح توسعه بزرگترین شرکت صنایع بسته‌بندی و مشتقات برنج کشور و اقدامات حمایتی اداره کل صمت گیلان بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تمام ظرفیت‌های خود و دستگاه‌های مرتبط استفاده می‌کند تا مشکلات اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری سودمند، رفع شود.

وی این را هم اضافه کرد که اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در راستای رفع مشکلات و موانع، پیگیری‌های لازم را برای اخذ مجوز از ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید به عمل می‌آورد تا بدین وسیله زمین مورد نیاز در اختیار تولید‌کننده و سرمایه‌گذار قرار گیرد.

گفتنی است، با استفاده از این پالایشگاه برنج که به زودی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث خواهد شد بیش از ۲۰ نوع محصول پرکاربرد برنج در گیلان تولید می‌شود.

نظرات بسته شده است.