آقای استاندار جاده‌های جهنمی گیلان را دریابید

35 درصد حوادث جاده‌ای استان در 8 محور پرتصادف؛

42

با فرا رسیدن هر تعطیلات، نزدیک به یک سوم جمعیت کشور به جاده‌های شمال و گیلان سرازیر می‌شوند که در این مسیر مخاطرات جاده ای زیادی امنیت آنها را به مخاطره می اندازد.

عمده این چالشها چه در جاده‌های اصلی و چه مسیرهای فرعی؛ عرض بسیار کم، عدم اصلاح هندسی، عدم نصب علایم ایمنی، ضعف در رفع خطر نقاط حادثه‌آفرین و پیج‌های بسیار خطرناکی است  که جاده‌های سرسبز گیلان را به جاده‌های جهنمی در این ایام تبدیل می‌کنند.

 

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همانند ادارات متناظر خود در سایر استان‌ها، چند سالی است که بدون تعارف و به اصطلاح عامیانه، آب پاکی را روی دست همه ریخته و اعلام کرده به علت عدم تزریق اعتبارات دولتی که ناشی از تنگناهای شدید دولت دارد، قادر به انجام وظایف و مأموریت‌های خود به شکل کامل نیست و تنها با اولویت‌بندی می‌تواند حجم اندکی از وظایف ذاتی را پوشش دهد.

در سوی دیگر وضعیت اداره کل راه و شهرسازی هم متأثر از وضعیت رو به وخامت بودجه دولتی است و به علت تزریق قطره چکانی اعتبارات، اگر پروژه‌ای را هم در بخش راه‌سازی شروع کند، عملیات اجرایی آن به شدت طولانی می‌شود.

«محمدرضا رستمی»، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مرداد امسال اعلام کرد؛ در گیلان ۲۲۰ پروژه عمرانی نیمه تمام وجود دارد. پروژه‌های راهسازی هم جزو همین پروژه‌های نیمه تمام هستند که مشخص نیست با این وضعیت تزریق اعتبارات چه از محل استانی و چه از محل کشوری، و با توجه به افزایش تصاعدی مواد اولیه که از طولانی شدن روند عملیات اجرایی نشأت گرفته، چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

 

سرهنگ «جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان اخیرا اعلام کرده؛ ۳۵ درصد تصادفات جاده‌ای گیلان در ۸ محور پرتصادف به وقوع می‌پیوندد.

به گفته وی جاده‌های گیلان از روشنایی لازم و استاندار برخوردار نیستند. رییس پلیس راه گیلان اضافه کرده؛ محور تالش به آستارا، انزلی به رضوانشهر، رشت به لنگرود، سنگر به سیاهکل، امام زاده هاشم به لوشان و لنگرود به چابکسر از جاده‌های پرتصادف گیلان هستند که از امنیت کمتری در مقایسه با دیگر جاده‌های استان برخوردارند.

 

جاده‌های گیلان ایمن نیستند آقای استاندار

«هادی حق شناس» استاندار گیلان در مراسم معارفه اعلام کرد؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات جدی گیلان که اتفاقا زمینه‌ساز توسعه بوده و پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی و گردشگری به آن ارتباط مستقیم دارد برخورداری از زیرساختی حیاتی تحت عنوان مسیرهای مواصلاتی اصلی و فرعی استاندارد است که اتفاقا گیلان در این بخش مانند بسیاری از بخش‌های دیگر دچار عقب‌ماندگی بسیار شدیدی است.

 

انتظار می‌رود استاندار گیلان حال که بر این مسند قرار گرفته تا پایان کار نیز با همین شور و اشتیاق، خود را نسبت به چالش‌ها و مشکلات استان مسئول بداند و در اقدامات اولیه و فوری خود، به وضعیت پروژه‌های راهسازی و جاده‌های ناایمن استان هم توجه ویژه‌تری داشته باشد تا هر روز در مسیرهای مواصلاتی غیراستاندارد گیلان که گاهی اوقات حتی از یک روکش ساده آسفالت هم محرومند شاهد کشته شدن و مصدومیت شمار زیادی از مردم نباشیم.

نظرات بسته شده است.