تعداد فوتی ها به ۶ نفر رسید

افزایش شمار جانباختگان مسمومیت الکلی در رشت؛

30

شمار فوتی های مسومیت الکلی در رشت به ۶ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام افزایش شمار جانباختگان مسمومیت الکلی در رشت به ۶ نفر اظهار کرد: ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت الکلی در رشت به بیمارستان انتقال یافتند که ۹ نفر از این بیماران وضعیت عمومی خوبی ندارند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ محمدتقی آشوبی رئیس این دانشگاه با اشاره به اینکه این مسمومیت احتمالا ناشی از اتانول یا متانول بوده اظهار کرد: این تعداد با علائم ضعف، بی‌حالی، تاری دید و بی قراری به بیمارستان‌های رشت از جمله مرکز آموزشی، درمانی رازی و نیز پورسینا مراجعه کردند.

وی گفت: از این تعداد چهار نفر بین گروه سنی ۲۲ تا ۴۰ سال قرار دارند.

آشوبی با بیان اینکه همه بیماران مسموم شده به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، اضافه کرد: کادر درمان و متخصصان طب اورژانس و مسمومیت بر بالین این بیماران حضور دارند و اقدامات درمانی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدحالی تعدادی از این بیماران، گفت: ۹ نفر از آنان وضعیت عمومی خوبی ندارند و بدحال هستند.

 

لازم به ذکر است: موج جدید مسمومیت‌های ناشی از مصرف «مشروبات الکلی مسموم» در گیلان  در حالی در رشت و انزلی جان شهروندان را به خطر انداخته که پیش از این در سالهای گذشته نیز تعدادی از شهروندان گیلانی بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و غیر مجاز جان خود را از دست داده بودند.

تیرماه سال ۱۴۰۲ نیز در پی مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در شهرستان بندرانزلی،۴ مسافر دچار مسمومیت شدند. همچنین در سال مهرماه سال ۱۴۰۱ نیز بالغ بر ۲۰ شهروند رشتی به دلیل مصرف الکل به مرکز آموزشی درمانی رازی مراجعه کردند که ۳ نفر از آن‌ها فوت شدند.

برخی از کاربران فضای مجازی استان با اشاره به در دسترس بودن مشروبات الکلی دست ساز و فروشندگان آنها در سطح شهر خواستار برخورد نیروی انتظامی با عوامل تولید این مشروبات شدند.

 

 

 

 

نظرات بسته شده است.