جاده های گیلان همچنان قربانی می‌گیرند

تداوم فرسودگی ناوگان حمل و نقل و عدم ایمن سازی نقاط حادثه خیز؛

39

در حالیکه روز گذشته رییس پلیس راه گیلان از کاهش ۱۸درصدی تلفات جاده ای در این استان خبر داد؛ صبح امروز تصادف اتوبوس زائران گیلانی در جاده رشت – قزوین، ۱۵ مصدوم برجای گذاشت.

صبح امروز یک دستگاه اتوبوس حامل ۴۴ زائر اربعین در کیلومتر ۳۶ باند شمالی جاده قزوین – رشت، حوالی گردنه کوهین به سمت رشت با یک دستگاه خودروی نیسان برخورد کرده که در این حادثه راننده با از دست دادن کنترل خود، منجر به واژگونی آن می‌شود.

 

تصادفات جاده ای در گیلان هرساله بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات را در این استان به خود اختصاص داده است. فرسودگی ناوگان حمل و نقل برون شهری و عدم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده ای از مهمترین دلایل وقوع تصادف در این محورها هستند.

پیشتر پلیس راه گیلان از شناسایی بالغ بر ۹۰ نقطه حادثه خیز جاده ای و اعلام این مناطق به راهداری خبر داده بود که عدم آشکارسازی و اصلاح هندسی این نقاط، علل وقوع رشد تصادفات جاده ای در استان بوده است.

 

طبق گزارشات پلیس راه؛ محور های تالش به آستارا، انزلی به رضوانشهر، رشت به لنگرود، سنگر به سیاهکل، امامزاده هاشم به لوشان و لنگرود به چابکسر از محور های بحرانی و پرتصادف گیلان بوده که فاقد راه ایمن هستند و  ۳۵ درصد از آمار تصادفات استان مربوط به این محورها است.

 

در همین رابطه روز گذشته «جاور صفاری»رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان خبرداد؛ روزانه یک نفر در جاده های این استان جان خود را از دست می دهد و ۲۳ نفر مصدوم می‌شوند. ۳۸ درصد آمار فوتی سهم موتورسیکلت ها، ۲۴ درصد عابران پیاده، ۲۲ درصد رانندگان و ۱۶درصد سهم سرنشین‌ها است.

 

وی با ارزیابی آمار کشته شده ها در این محورها افزود: طی بررسی های به عمل آمده ۲۱ درصد از این آمار سهم محور جنوب استان، ۳۷ درصد محور غرب،۳۰ درصد محور شرق و ۱۲ درصد مرکز استان حوزه انزلی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان افزود: ۴۰ درصد آمار متوفیان تصادفات جاده ای مربوط به تعطیلات آخر هفته است که سرعت زیاد و عدم توجه به جلو بیشترین عامل تصادفات در این روزها بوده است.

نظرات بسته شده است.