حتی یک متر هم از اراضی ملی کم نشده است

تکذیب مدیرکل منابع طبیعی گیلان؛

41

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان؛ الحاق ۳۶۰۰  هکتار از جنگلهای اُرس و بَنه استان را به قزوین تکذیب کرد و افزود: الحاق جنگلهای گیلان به قزوین صحت ندارد.

 

روز گذشته در پی انتشار خبری مبنی بر الحاق سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگلهای شرق استان گیلان به قزوین در محدوده جغرافیایی روستای لات در منطقه رودبار الموت غربی، امروز مدیرکل منابع طبیعی گیلان این الحاق را تکذیب کرد.

 

«مازیار رضوی» با بیان اینکه الحاق جنگلهای اُرس روستای لات رودبار به قزوین صحت ندارد به مرور افزود: جنگلهای این منطقه در مرز با قزوین واقع شده و به دلیل تشابه گونه ای و جنسی این جنگلها با جنگلهای واقع در قزوین به اشتباه از کلمه الحاق  استفاده شده که اشتباه است. در حالیکه این جنگلها در  اراضی ملی استان قرار دارند.

 

مدیرکل منابع طبیعی گیلان تاکید کرد: به لحاظ تشابه گونه درختان جنگلی( اُرس سوزنی برگ) در این دو منطقه هم مرز، در نقشه برداری های جدید منابع طبیعی قزوین، به اشتباه تصور شده این مناطق در محدوده جغرافیایی قزوین واقع شده که قویا این الحاق را تکذیب می‌کنم.

 

وی تاکید کرد: حتی یک متر از جنگلها و اراضی ملی استان اعم از اراضی جنگلی و مرتعی به هیچ کدام از استانهای همجوار افزوده نشده و سطح اراضی ملی گیلان کاهش پیدا نکرده است.

 

رضوی اظهار کرد: جنگلهای سوزنی برگ اُرس از گونه های بومی جنگلهای کشور است که در ارتفاعات بالادست حوزه شهرستان های رودبار، سیاهکل و اشکورات رودسر و در مرز مشترک با استان قزوین واقع شده اند و از میزان مساحت ۵۶۵ هزار هکتار جنگلهای استان کاسته نشده است.

نظرات بسته شده است.