پروژه های نهضت ملی، مرحله ای تحویل داده شوند

پیشنهاد استاندار گیلان برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن؛

20

شرایط اقتصادی و کمبود زمین در گیلان، انتظار مردم این استان را برای مسکن دار شدن طولانی و سخت کرده است.

به طوریکه گیلان به دلیل محدودیت های زمین در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به سایر مناطق کشور در عقب ماندگی قرار گرفته و نتوانسته بعد از ۴ سال به پیشرفت فیزیکی مطلوب در این طرح دست پیدا کند.

 

پیش از این راه و شهرسازی گیلان، مهمترین دلایل کندی سرعت اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در این استان را کمبود زمین و سهم آورده متقاضیان عنوان کرده بود. این درحالیست که در ماه‌های گذشته استاندار گیلان در جلسات شورای مسکن استان؛ با تاکید به لزوم تامین زمین برای پیشرفت اجرای این پروژه خواستار شناسایی و اختصاص اراضی فاقد کاربری کشاورزی سایر دستگاههای دولتی  به این طرح شده بود.

روزگذشته استاندار گیلان خواستار تحویل مرحله ای و فاز بندی پروژه های نهضت ملی مسکن به متقاضیان دارای آورده شد و این اقدام را در راستای تسریع در اتمام پروژه های مسکن و جلوگیری از رشد لجام گسیخته قیمت مسکن در استان بیان کرد.

 

در همین رابطه امروز مدیرکل راه و شهرسازی گیلان؛ تحقق طرح نهضت ملی مسکن در گیلان را در برنامه ابلاغی ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است.

«محمدرضا فلاحتگر»، در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به تعهد ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن استان گیلان در برش سه ساله، اظهار کرد: تعهد طرح حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، تسهیلات خودمالک شهری و تسهیلات مسکن روستایی به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد است.

 

وی کل ثبت نامی های نهضت ملی مسکن استان را ۱۲۳ هزار و ۴۶۲ نفر دانست و افزود: ۲۸ هزار و ۱۷۰ متقاضی دارای چهار شرط داریم و برای ۱۸ هزار و ۳۲۹ نفر تامین زمین انجام شده است و لذا شاهد کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین هستیم.

نظرات بسته شده است.