۱۶۷ کودک گیلانی،نیازمند بهبود تغذیه هستند

اعتبار خرید سبد غذایی طرح امنیت غذایی کودکان واریز شد؛

1

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از واریز مرحله سوم و چهارم اعتبار خرید سبد غذایی طرح امنیت غذایی کودکان خبر داد.

 

«سیاوش آقاجانی» گفت: اعتبار خرید سبد غذایی رایگان مرحله سوم و چهارم طرح امنیت غذایی کودکان نیازمند به بهبود تغذیه برای سرپرستان خانوار ۱۶۷ نفر کودک گیلانی زیر پنج سال معرفی شده از سوی وزارت بهداشت واریز شد.

 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به حفظ مانده اعتبار مرحله اول و دوم خرید بسته غذایی رایگان در بستر طرح کالابرگ الکترونیکی برای مشمولین طرح امنیت بهبود تغذیه کودکان، اظهار کرد: اعتبار خرید سبد غذایی رایگان مرحله سوم و چهارم طرح امنیت غذایی کودکان نیازمند به بهبود تغذیه (آبان و آذر ) برای سرپرستان خانوار ۱۶۷ نفر کودک گیلانی زیر ۵ سال معرفی شده از سوی وزارت بهداشت،واریز شد.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: برای کودکان مشمول طرح امنیت غذایی در دهک‌های یک تا پنج در هر مرحله مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای کودکان دارای سوءتغذیه در دهک‌های ۶ و هفت در هر مرحله ۶۶۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است.

 

لازم به ذکر است: بررسی شاخص نرخ فقر توسط دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس نشان می‌دهد: در سال ۱۴۰۲، ۳۰.۰۱ درصد از جمعیت کل کشور زیر خط فقر قرار داشته‌اند که در مقایسه با سال‌های قبل نشان می‌دهد نوعی چسبندگی در سطح فقر کشور ایجاد شده است.

این نرخ حول حدود ۳۰ درصد تثبیت شده است. شرایط موجود فقر نشان می‌دهد: کشور برای کاهش فقر نیازمند سیاستگذاری هم در سطح اقتصاد کلان و هم در سطح حمایت اجتماعی است.

 

«فائو» در گزارش خود ۱۶۷ کشور جهان را از نظر سوء تغذیه مقایسه کرده که رتبه ایران در این جدول ۹۰ است. کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، ایلام استان‌هایی هستند که در مورد امنیت غذایی آنها هشدار داده شده است.

نظرات بسته شده است.