اعلام جرم علیه مدیران آبفا و شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر

از سوی دادستان رضوانشهر انجام شد؛

45

 

در پی تایید آلودگی آب شرب رضوانشهر که منجر به مسمومیت تعدادی از شهروندان در ۸ تیرماه جاری شد؛ دادستان رضوانشهر علیه مدیران ادارات آب و فاضلاب و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل اهمال در بروز حادثه مسمومیت اعلام جرم کرد.

 

در حالیکه هفته گذشته آبفای گیلان با قطعیت هرگونه آلودگی در آب شرب رضوانشهر که منجر به مسمومیت ۴۰۰ شهروند این شهرستان غرب استان شد را رد کرد و شبکه بهداشت و درمان استان نیز با تاخیر چند روزه در نهایت فرسودگی شبکه و طغیان و نفوذ آب آلوده به شبکه آب شرب را دلیل اصلی این مسمومیت عنوان کرد، امروز دادستانی رضوانشهر به دلیل اهمال در بروز حادثه، علیه مدیران ادارات آب و فاضلاب و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام جرم کرد.

 

«هادی نیرومند» دادستان شهرستان رضوانشهر با رد ادعای ادغام آب آشامیدنی و فاضلاب اظهار کرد: علیه مدیران ادارات آبفا و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل اهمال در بروز حادثه مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهری اعلام جرم کردیم.

وی با اشاره به ماجرای مسمومیت برخی شهروندان رضوانشهری مشکوک به استفاده از آب‌ آلوده در روز جمعه هشت تیر ماه، افزود: بعداز نمونه‌گیری انجام شده مشخص شد که میزان کلر موجود در آب شرب شبکه صفر بوده است.

به گفته دادستان رضوانشهر، باتوجه به اینکه کلر زنی و ضدعفونی کردن آب شبکه برعهده اداره آبفا و نظارت مناسب و مستمر برعهده شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر است، از طرف دادستانی برای «جعفر کرمی» مدیر اداره آب و فاضلاب و «فردین حق‌پرست» مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام جرم شده است.

نیرومند ادعای هرگونه ادغام آب آشامیدنی و فاضلاب در شبکه آب رضوانشهر را تکذیب کرد.

نظرات بسته شده است.