افزایش جان باختگان به ۱۸ نفر

آمار جدید مرگ و میر مشروبات تقلبی در گیلان؛

11

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افرایش جان باختگان مشروبات الکلی به ۱۸ نفر خبر داد.

اوایل مهر ماه جاری بود که چندین نفر با علائم مسمومیت شدید به مراکز درمانی شهر رشت مراجعه کردند و در حال حاضر آمار مراجعه‌کنندگان با این علائم افزایش یافته است.

 

در حالیکه هفته گذشته با دستگیری عوامل تولید و توزیع مشروبات الکلی غیرمجاز به نظر می‌رسید؛ آمار مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف الکل صنعتی افزایش نداشته باشد اما امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: از ۶۶ بیماری که به مراکز درمانی مراجعه کردند ۱۸ تن جان خود را از دست داده اند، ۳۷ بیمار دیالیز و سه نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند.

 

«محمدتقی آشوبی» با اشاره به افزایش مراجعین و جان‌باختگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در استان با علائم ضعف، بی‌حالی، درد شکم و تاری دید افزود: آمار مراجعه کنندگان با این علائم تاکنون افزایش یافته است.

 

لازم به ذکر است: هفته گذشته دستگاه قضایی استان از دستگیری پنج نفر به اتهام فروش مشروبات الکلی خبر داده بود.

همزمان با گیلان در استانهای مازندران، همدان نیز تعداد زیادی از افراد با این علائم به مراکز درمانی مازندران مراجعه و بستری و برخی نیز فوت شدند. به طوری که فقط در استان مازندران ۳۴۴ نفر به علت مسمومیت با الکل پذیرش و از این تعداد ۹۰ نفر دیالیز شده، ۵ نفر در ICU بستری هستند و ۴ نفر هم نابینا شدند و در این میان تعدادی هم جانشان را از دست دادند.

 

 

 

نظرات بسته شده است.