برخی روستاها آب شرب بهداشتی ندارند

انتقاد فرماندار املش از بی آبی روستاهای این شهرستان:

13

فرماندار شهرستان املش در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: شایسته نظام نیست بعد از ۴۵ سال انقلاب، بعضی از روستاهای املش آب شرب بهداشتی نداشته باشند.

«مختار رضایی» با تأکید برمطلب فوق با هشدار به مدیر عامل آبفای گیلان و رییس آبفای املش تاکید کرد: متأسفانه با فراسیدن فصل گرما و افزایش گردشگران به شهرستان املش، دبی آب هم در بخش آب شرب و هم در آب موردنیاز کشاورزان دچار تنش آبی می‌شود. به طوری که این روزها با فرا رسیدن ۸ تیرماه که انتخابات ریاست جمهوری است در اثر سهل انگاری مدیریت مدیران آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای، مردم با عصبانیت به فرمانداری شهرستان مراجعه می‌کنند و دقیقا هم حق با مردم و شهروندان است و این موضوع اصلا شایسته مردم خوب شهرستان املش نیست.

فرماندار املش با تأکید براینکه در این خصوص حق با مردم و شهروندان است افزود: قصور مدیران ذیربط در این امر پذیرفتنی نیست. ولذا من به مدیران آب استان و بخصوص رییس آبفای شهرستان املش هشدار می‌دهم که هرچه زودتر مشکلات و تنش آبی مردم را حل کنند. وی ضمن تأکید بر نظارت بر کار پیمانکارا ن دستور داد تا هرچه زودتر و تا قبل از انتخابات چاه‌های آب مشکل دار را مرمت و باسازی کنند.

وی همچنین خطاب به بخشداران و دهیاران گفت: نظارت و نگهداری چاه‌های آب برعهده شماست و هیچ قصوری در این خصوص از هیچکس پذیرفتنی نیست. هرچند مدیر آبفای گیلان قول داده تا در اسرع وقت نسبت به احداث زیرساختهای آب رسانی روستای سپردان اقدام عاجل کند.

رضایی در ادامه از توزیع ۱۲۰۰ کیسه آرد در بین نانوایی‌های شهرستان املش با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری خبر داد و در ادامه افزود: مسؤولان در بحث پخت وکمیت وکیفیت نان در روزها و هفته ها‌ی اخیر نظارت بیشتری انجام شود زیرا اگر این موضوعات حل و فصل نشود، خدای نکرده مشارکت مردم در انتخابات کم‌رنگ خواهد شد.

وی همچنین خطاب به بخشداران و دهیاران در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز هشدار داد و گفت: مسولان نسبت به طرحهای نیمه تمام پیگیری جدی تری داشته باشند و این طرحها باید در اولویت مدیران قرار گیرد.

لازم به ذکر است: همه ساله با شروع فصل گرما، مناطق پایین دست و دور از شبکه آبیاری سد سفیدرود استان به دلیل کم بارشی و فرسودگی شبکه های انتقال آبرسانی با تنش های آبی مواجه می‌شوند. بنابر آمارهای موجود ۶۲۶ روستا در گیلان با تنش آبی مواجه بوده و بالغ بر ۸۰ روستا فاقد آب شرب هستند.

نظرات بسته شده است.