بیمارستان قائم فاقد سیستم اطفا حریق ایمن بود

مرور بررسی کرد:

158

در دو روز گذشته مرگ ۹ بیمار بیمارستان قائم رشت به دلیل آتش سوزی این بیمارستان مورد بحث و گمانه زنی بوده است. در حالیکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گیلان پاسخ خبرنگاران را به درستی نمی‌دهند و همچنین شبهاتی درخصوص مرگ بیماران دیگر و نوزادان در این بیمارستان وجود دارد، اما رسانه مرور به بررسی موضوعات اخیر و در گفت و گو با کارشناسان حوزه‌ی برق که از تاسیسات آن بازدید داشته‌اند به اطلاعاتی دست یافت.

بر اساس گفته‌های شاهدان آگاه بر اثر این آتش سوزی یو پی اس(برق اضطراری) ساختمان بر اثر بار زیاد و گرمای شدید سوخته و باطری‌های پست برق همه ترکیده‌اند. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهدکه این ساختمان عظیم و مجموعه بزرگ بخش درمان سیستم اطفا حریق ایمن و مدرن نداشته است.

به گواه کارشناسان حوزه برق که نخواستند نام‌شان فاش شود، لازم بود ساختمان بیمارستان قائم به عنوان یک مرکز درمانی حساس سیستم اطفا حریق با گاز داشته باشد که فاقد این گزینه بوده است. از سوی دیگر لازم بود که دور تا دور تمام محفظه‌های ساختمان سیستم آتش بند داشته باشد. این موضوع کمک زیادی می‌کرد تا دود در محل اتصالات باقی بماند و به دیگر بخش‌ها سرایت نکند. اما چون فاقد این سیستم بود دود شدید به کلیه بخش‌ها ورود پیدا کرد.

این کارشناسان با تایید اینکه در بیمارستان قایم دود شدید ناشی از سوختگی برق اضطراری باعث خفگی و مرگ بیماران شده است، اضافه کردند: متاسفانه ایجاد سیستم آتش بند و اطفا حریق با گاز در ساختمان‌ها اجباری نیست و لازم است این موارد به صورت اجباری خصوصا برای مراکز حساس دربیاید و قانون ایمنی در آنها رعایت شود.

نظرات بسته شده است.