تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت؛

7

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به فعالیت ۶ ایستگاه ثابت جمع آوری پسماند خشک در رشت، خواستار فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا شد.

«علی مقصودی» با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: ۶۰ درصد زباله های تولیدی، زباله تر و ۴۰ درصد آنها زباله خشک هستند که از میزان زباله خشک فقط۳۰ درصد آن دارای ارزش اقتصادی و قابل بازیافت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه در حدود ۲ تن زباله خشک توسط ایستگاهای ثابت زباله خشک و از سطح مناطق ۵ گانه شهرداری جمع آوری می‌شود تصریح کرد: برای افزایش جمع آوری زباله خشک نیازمند فرهنگ سازی بیشتر هستیم که یک بخشی از این فرهنگ سازی در اختیار شهرداری است و ضروریست سایر دستگاهای اجرایی و فرهنگی نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

 

مقصودی در ادامه به ایرنا اظهار کرد: پسماند خشک در ایستگاه‌های فعال در رشتیان، میدان توحید، استقامت یک، منظریه، مسکن مهر و پارک میخک جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این تفکیک زباله از مبدا در رشت به وسیله ۱۵ دستگاه خودروی نیمه سنگین وانت و نیسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته با حضور در مناطق و محلات مختلف این شهر جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بیان کرد: برای جمع‌آوری زباله‌های خشک، شهر رشت به ۹۰ منطقه تقسیم شده و با حضور نیروها در ۱۵ منطقه در هر روز پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رابطه با یک پیمانکار قرارداد منعقد شده تا به صورت اختصاصی نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خشک ادارات این شهر اقدام می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار کارتن پلاست برای جمع‌آوری پسماند خشک در ادارات توزیع شد و امسال نیز همین تعداد کارتن پلاست پخش می‌شود.

لازم به ذکر است: رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. روزانه حدود ۶۰۰ تن زباله در رشت تولید می‌شود.

نظرات بسته شده است.