تکذیب خبر سفر مسئولان آبفا کشور به رضوانشهر

آبفا: مسمومیت از طریق آب آلوده کاملا منتفی است

14

در حالیکه پنج روز از مسومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری گذشته و در تازه‌ترین آمار، تعداد مبتلایان به ۴۰۰ نفر افزایش پیدا کرده، با این حال دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنان از اعلام دلیل اصلی این اتفاق خودداری کرده و تنها به اعلام خبر کشت های آزمایشگاهی آب تا حصول نتیجه نهایی اکتفا کرده است.

از اینرو تا اعلام نتایج آزمایشگاهی، هنوز معلوم نیست این مسمومیت ها از آب آلوده ناشی شده یا خیر؟

در همین حال روز گذشته اخبار مبنی بر سفر مدیرکنترل کیفیت شرکت مهندسی آبفای کشور به گیلان منتشر شد که به گمانه زنی ها در خصوص آلودگی آب رضوانشهر مهر تایید می‌زد.

اما مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تکذیب این خبر به مرور تاکید کرد: خبر سفر مدیر کنترل کیفیت شرکت مهندسی آبفا کشور به استان نادرست است. اما آبفای استان به مسئولیت خود در این رابطه عمل کرده و موضوع مسمومیت مردم به علت مصرف آب آلوده کاملا منتفی است.

«علیرضا غیاثی» رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در ادامه تصریح کرد: هیچ یک از مدیران شرکت مهندسی آبفای کشور به گیلان سفر نکرده‌اند و در روزهای آینده نیز برنامه‌ای برای انجام این سفر وجود ندارد.

 

غیاثی در پاسخ به این پرسش که نتیجه بررسی احتمال آلودگی آب شرب و ارتباط آن با مسمومیت مردم رضوانشهر به کجا رسیده است بیان کرد: موضوع مسمومیت مردم رضوانشهر از طریق آب آلوده به طور قطعی منتفی است. تمتم اطلاعات مربوط به این موضوع در آبفای کشور موجود و قابل پیگیری است. از طرفی دانشگاه علوم پزشکی هم که مرجع نهایی رسیدگی است کاملا در جریان این موضوع قرار دارد.

به گفته وی، شرکت آبفا به مسئولیت خود در این حوزه عمل کرده و هیچ مشکلی در آب شرب وجود ندارد.

 

لازم به ذکر است: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نخستین ساعات انتشار خبر مسمومیت مردم رضوانشهر برای کاستن از حجم فشاری که بر روی دوش این دستگاه بود، فورا موضوع مصرف آب آلوده را مطرح و اعلام کرد که به سرعت مساله را بررسی می‌کند.  با این وجود از تاریخ ۸ تیر ماه همزمان با برگزاری انتخابات که مسمومیت مردم رضوانشهر اتفاق افتاد تا به امروز ۱۳ تیر هیچ خبر جدیدی در این مورد منتشر نشده است. فرماندار رضوانشهر سال گذشته گفته بود ۸۵ درصد شبکه‌های آب شرب در این شهرستان فرسوده‌اند.

این امر در کنار وضعیت فاجعه‌بار دپوی غیراصولی و غیربهداشتی زباله و نفوذ شیرابه‌های سمی در سراسر گیلان، از جمله دلایل مهمی بود که در قضیه رضوانشهر، احتمال مسمومیت از طریق آلودگی آب شرب را افزایش می‌داد. موضوعی که تا این لحظه توسط شرکت آبفا با قدرت رد شده است.

 

نظرات بسته شده است.