رتبه شش تجربی سهم گیلان شد

چرا گیلان سهم کمی در رتبه های برتر کنکور دارد؟

235

دانش‌آموز گیلانی در رشته علوم تجربی رتبه تک رقمی را در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان؛ «آرتا قلعه باغی» دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان میرزاکوچک ناحیه یک رشت توانست در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص دهد.

این دانش آموز دارنده رتبه ۶ کنکور سراسری در رشته علوم تجربی گفت: درس خواندن را از دوره دوم متوسطه به طور جدی آغاز کرد و میانگین روزانه ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و از آموختن لذت می‌بردم.

آرتا، یکی از مشوق‌های خود را پدر و مادرش که هر ۲ پزشک هستند عنوان کرد و افزود: پدر و مادر ۲ بال موفقیتم برای رسیدن به هدفم بودند و هستند؛ راهنمایی و روحیه دادن آنان به من بسیار کمک کرد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از تجربه‌های موفق برگزیدگان کنکور سال‌های گذشته نیز به او کمک کرده ادامه داد: با کسب این رتبه برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصمیم گرفته‌ام.

 

کسب رتبه ششم تجربی توسط دانش آموز گیلانی در حالیست که در چند سال اخیر دانش آموزان این استان نتوانستند سهم چندانی در رتبه های برتر کنکور دانشگاههای کشور از آن خود کنند.

این در حالیست که طبق آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان پایه دوازدهم گیلان با معدل میانگین ۹ تا ۱۰ در امتحانات نهایی پایان خرداد، رتبه قابل قبولی در بین استانهای دیگر ندارند.

طبق اطلاعات منتشرشده میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است.

پیشتر کارشناسان آموزشی؛ ضعف در سیستم و نظام آموزشی کشور را موجب تغییرات فاجعه بار و افت درسی دانش آموزان اعلام کرده بودند.

 

نظرات بسته شده است.