سهم ۱۳ درصدی صنعت گیلان از مصرف برق

تداوم ناترازی برق و خاموشی 24 ساعته صنایع گیلان؛

16

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ادامه ناترازی تامین برق در صنایع گیلان؛ سهم بخش تولید و صنعت این استان از مصرف انرژی برق را حدود ۱۳ درصد اعلام کرد و افزود: جبران ناترازی انرژی با قطعی برق این بخش‌ها قانع کننده نیست.

 

«تیمور پورحیدری» در حاشیه بازدید از یکی از کارخانجات شهرک صنعتی رشت گفت: اگر این ناترازی‌ها به سایر حوزه‌ها سوق یابد بار محدودیت از حوزه صنعت کاسته شده و آسیب کمتری به این بخش وارد می‌شود.

 

وی تصریح کرد: قطعی برق گاه بدون اطلاع رسانی انجام می شود و این امر آسیب زیادی به کارخانجات تولیدی استان بویژه فولاد و سیمان وارد کرده است. بطوریکه در روزهای اخیر چالش های تولید سیمان و افزایش قیمت آن در بازار ها مشهود است.

وی اضافه کرد: سال گذشته قطعی برق این کارخانجات طبق زمانبندی اعلام شده ۱۲ ساعت انجام می شد که امسال به ۲۴ ساعت و در برخی مواقع به سه روز رسیده است؛ اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مختلف توانست قطعی برق کارخانجات را به ۲ روز در هفته کاهش دهد.

وی، علت گرانی سیمان در روزهای اخیر را ناشی از ناترازی برق اعلام کرد و افزود: مصرف بالای انرژی در کارخانجات سیمان و فولاد موجب شده قطعی برق این کارخانه ها نسبت به سایر واحدهای تولیدی بسیار زیاد باشد و این کارخانجات نتوانند به تعهدات خود در قبال مشتریان بورس عمل کنند.

 

پورحیدری با تاکید بر اینکه حتی یک ساعت تعطیلی برای واحدهای صنعتی بسیار زیاد بوده و هزینه های زیادی به کارخانجات وارد می‌کند، اظهار کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده مقرر شد شرکت توزیع برق میزان قطعی کارخانجات سیمان را کمتر در نظر گیرد.

وی تصریح کرد: در استان گیلان صدها پروژه عمرانی فعال است که درصورت ادامه روند قطعی برق این کارخانجات، صدمات زیادی به پروژه های عمرانی دولت وارد می‌شود.

لازم به ذکر است: ۱۸۰۰واحد صنعتی در گیلان فعالیت دارند و در حدود ۶۴ هزار نفر در حوزه صنعت گیلان اشتغال دارند.

 

نظرات بسته شده است.