شب ماندگار فروغ برگزار شد

به مناسبت ۱۲۰ سالگی تاسیس دبیرستان فروغ؛

141

نخستین گردهمایی انجمن دانش‌آموختگان دبیرستان ماندگار فروغ رشت، به مناسبت ۱۲۰ سالگی تاسیس این مدرسه برگزار شد.

انجمن دانش‌آموختگان دبیرستان فروغ به مناسبت ۱۲۰ سالگی تاسیس این دبیرستان ماندگار با نام فعلی هفده شهریور، مراسم باشکوهی را با حضور پرشور، گرم و صمیمی‌‌ دانش‌آموختگان، فعالان فرهنگی و اجتماعی، هنرمندان و سایر علاقمندان، با دعوت و تجلیل و قدردانی از معلمان فروغ در تاریخ ۳۱خرداد۱۴۰۳ در تالار پاسارگاد برگزار کرد.

 

مدرسه فروغ در سال ۱۲۸۲ تاسیس شد و دختران و زنان زیادی را در دامن خود پروراند که جزو افتخارات و مشاهیر این مرز و بوم بوده و در سطح ملی یا جهانی شهرت یافتند؛ این دبیرستان در حالی با حضور نسل‌های مختلفی از فرزندانش، به تماشای ضیافت جشن ۱۲۰سالگی خود نشست که نیاز مبرم به درمان و توجه ویژه مسئولین دارد.

لذا دانش‌آموختگان این مدرسه، ضمن گرامیداشت سال‌ها تلاش و کوشش‌ این مادر پیر مهربان دلسوز نستوه، که یقینا حق بزرگی به گردن فرهنگ و تعالی جامعه داشته است؛ علاوه بر قدردانی و تجلیل معلمان خود که علم و زندگی به آنان آموختند، برآنست تا جان تازه‌ای به تن بی‌جان و کم‌رمق آن به همت مسئولین بدهد و در احیا و مرمت آن گام بردارد.

امید است مقامات و مدیران آموزش و پرورش به این امر توجه ویژه‌ای مبذول داشته و در ماندگاری این مدرسه که در ذهن‌ها و دلها جاری است اقدام کنند.

 

نظرات بسته شده است.