شکایت دهیاران شهرستان رشت از یک عضو شورای شهر

هتاکی معاون پشتیبانی ستاد جلیلی در گیلان موجب شد؛

109

یک روز مانده به آغاز رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، خبر رسیده جمعی از دهیاران بخش مرکزی رشت از عضو ارشد ستاد جلیلی در گیلان شکایت کرده‌اند. رضا عاشری که عضو شورای شهر رشت است، معاونت پشتیبانی ستاد جلیلی در گیلان را بر عهده دارد.

 

عاشری پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری که جمعه ۸ تیر برگزار شد؛ بعد از اینکه از میان نامزدها، پزشکیان و جلیلی به دور دوم راه پیدا کردند، در پیامی در صفحه اینستاگرام خود، با الفاظی رکیک خطاب به دهیاران و فرمانداران به علت اینکه آراء دور اول انتخابات به جای نامزد جبهه انقلاب، بیشتر به سبد اصلاحات ریخته شده به آنان فحاشی کرد. در واکنش به این اقدام عاشری، جمعی از دهیاران و فرمانداران استان از عضو ارشد ستاد جلیلی در گیلان شکایت کردند.

 

ظاهرا آنچه که باعث شده عاشری معاون پشتیبانی ستاد جلیلی در گیلان، اینگونه خشمگین شود و به دهیاران و فرمانداران استان حمله کند این بوده که آنان با وجود اینکه مسئولیت خود را مدیون دولت سیزدهم هستند اما نتوانستند از سرازیر شدن آراء مردم به صندوق اصلاحات(پزشکیان) جلوگیری کنند.

 

در ادامه خبر رسیده علاوه بر شکایت تعدادی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت، فرمانداری شهرستان بندرانزلی هم به هتاکی عضور شورای شهر رشت و معاون پشتیبانی ستاد جلیلی در گیلان واکنش نشان داده و نسبت به طرح شکایتی علیه رضا عاشری در دادگستری شهرستان اقدام کرده است.

 

گفتنی است، در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و طبق اطلاع‌رسانی رییس ستاد انتخابات گیلان، (۳۲.۶) درصد از واجدان شرایط در استان در این دوره از انتخابات شرکت کردند. این در حالی است که میزان مشارکت مردم گیلان در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۵۶ درصد اعلام شد.

 

به گفته محمد جلائی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، در انتخابات ۸ تیر ۶۵۷ هزار و ۶۶۳ نفر در گیلان به شعب اخذ رای مراجعه کردند که پس از دریافت برگ تعرفه ۶۵۶ هزار و ۹۳۶ نفر برگه خود را به صندوق انداختند.

 

بر این اساس مسعود پزشکیان نامزد جریان اصلاح طلب با ۴۸ درصد آراء یعنی کسب ۳۱۷ هزار و ۲۴۸ رای در گیلان اول شد و سعید جلیلی نامزد جریان موسوم به انقلاب نیز با کسب ۳۳ درصد آراء یعنی ۲۱۶ هزار و ۳۳۹ رای در جایگاه دوم قرار گرفت.

نظرات بسته شده است.