صنایع هوشمند و فناوری در گیلان توسعه می‌یابند

مخالفت وزیرصمت با توسعه صنایع آلاینده زیست محیطی در گیلان؛

128

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط حساس زیست محیطی گیلان تاکید کرد: احداث صنایع آلاینده زیست محیطی در گیلان برنامه ریزی نشود.

«عباس علی آبادی» طی سفری یک روزه به گیلان با اشاره به تفاوت‌های اقلیمی و جغرافیایی این استان با سایر مناطق کشور اظهار کرد: رویکرد دولت در این استان، حرکت به سمت ایجاد و توسعه صنایع هوشمند و فناوری پیشرفته است. باید متناسب با ظرفیت‌های توسعه ای برای استان برنامه ریزی و تصمیم سازی کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم پاگیری صنایع هوشمند در گیلان است، افزود: توسعه گردشگری در گیلان با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت این استان می‌تواند به توسعه صنعتی و اقتصادی بیانجامد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم احیای واحدهای راکد اضافه کرد: افزایش بهره در حوزه صنعت و تولید مستلزم احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

علی آبادی با بیان اینکه تحول جدی در احیای واحدهای راکد در کشور ایجاد شده است، گفت: انقلابی در حوزه حداکثر سازی بهره وری در واحدهای تولیدی و همچنین احیای واحدهای راکد به راه افتاده و با قدرت ادامه دارد.

وی با تأکید بر لزوم کاهش یابی مصرف انرژی در حوزه تولید افزود: کاهش یابی مصرف انرژی در بخش صنعت و تولید یک رویکرد و راهبرد است و باید نحوه حرکت و ریل گذاری به گونه باشد که کاهش مصرف انرژی بیانجامد.

لازم به ذکر است: سه پروژه صنعتی در مجموع با ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی برای ۴۲۰ نفر ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گیلان به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران با مجموع سرمایه‌گذاری ۱,۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰ نفر، طرح توسعه شرکت روکش آریا پویا تولیدکننده اوراق فشرده چوبی رنگ شده با ظرفیت تولید سالانه ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع و زمینه اشتغال ۲۰ نفر ، طرح توسعه شرکت کارا اندیشه هامرز تولیدکننده اوراق فشرده چوبی با روکش ملامین با ظرفیت سالانه ۹۵۰۰ تن و با اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر امروز افتتاح شدند .

نظرات بسته شده است.