طغیان رودخانه‌ها مسیرهای تردد را مسدود کرد

باران سیل‌آسا و رانش پل‌ها در گیلان؛

26

بارش سیل‌آسای باران در مناطق مختلف گیلان، علاوه بر کاهش چندین درجه‌ای دمای هوا، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها،خسارت شدید به مزارع برنج، رانش پل‌ها و آبگرفتگی معابر در شهرها و اختلال در بخش‌های زیرساختی، مسیرهای تردد را در بسیاری از راه‌های مواصلاتی استان مسدود کرد تا جایی‌که امکان تردد برای مردم و خودروها فراهم نیست.

به گفته «محمد دادرس» مدیرکل هواشناسی گیلان، همران با تقویت سامانه هوای بارشی از ۴۸ ساعت گذشته تا ظهر امروز، منطقه امامزاده اسحاق شفت با ۱۶۵ سانتی‌متر، بیشترین میزان بارش و منجیل با نیم میلیمتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده‌اند.

خبرها حاکیست به دلیل بارندگی سیل‌آسا پل سیاهکلرود در شهرستان رودسر کاملا بالا آمده و مسیر تردد آن مسدود است. همچنین رودخانه پلرود کلاچای نیز به علت بارندگی‌های اخیر با حجم بالای سیل مواجه شده و مسیر آن مسدود شده است.

وقوع سیلاب همچنین باعث مسدود شدن پل آبنمای خطیبان شفت شده است به گونه‌ای که مردم قادر به عبور از آن نیستند.

در حال حاضر رودخانه ماسوله رودخان در بخش سردارجنگل فومن دچار طغیان شده و پل ارتباطی محور گوراب‌پس فومن به روستای ازبر و دوبخشر شفت دچار آبگرفتگی شده است.

بر اساس گزارش‌ها، در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه سیاهکلرود پل آبنمای سجیدان سیاهکلرود مسدود و تعدادی از خودروهای اهالی منطقه و گردشگران جهت تردد منتظر بازگشایی جاده هستند.

«محمد رضا حق بین» مدیرکل مدیریت بحران گیلان، در همین زمینه از آبگرفتگی برخی منازل در آستارا خبر داد و گفت: طبق اطلاعات سازمان هواشناسی گیلان، چیزی در حدود ۱۸۰ میلیمتر باران در امامزاده اسحاق شفت باریده است.

به گفته وی در پی باران سیل‌آسا خسارت شدیدی به مزارع برنج گیلان وارد شده است. با این حال به راه‌ها و انبیه فنی و عمرانی استان خسارتی وارد نشده و فقط برخی از آبنماها دچار آبگرفتگی شده‌اند.

سقوط درخت در شهر رشت، آبگرفتگی روستای شاقاجی در بخش سنگر، آبگرفتگی پل‌های آبنما در روستاهای بداب و چوبر و رانش دیواره کوه در جاده امامزاده هاشم از دیگر اتفاقاتی بود که اخبار آن همزمان با بارش شدید باران از مناطق مختلف گیلان مخابره شد.

طبق گزارش سازمان هواشناسی در ساعات گذشته به ترتیب ۱۸۰، ۱۱۸، ۱۱۰ و ۱۰۰ میلیمتر باران در ایستگاه‌های امامزاده اسحاق، آستارا، انزلی و رشت باریده است.
پل بداب و سیاهمزگی واقع در شهرستان شفت نیز در معرض رانش قرار گرفته‌اند.

هواشناسی پیش‌بینی کرده توده هوای ناپایدار از غرب استان به سمت مرکز و شرق حرکت کرده و طی امشب شاهد افزایش بارندگی در شرق گیلان خواهیم بود. بررسی الگوهای هواشناسی همچنین نشان می‌دهد بارش‌های رگباری تا فردا در گیلان ادامه خواهد داشت و از چهارشنبه شاهد آسمانی صاف و آفتابی تا اواخر هفته خواهیم بود.

نظرات بسته شده است.