عاملان درگیری در ییلاقات تالش دستگیر شدند

به دنبال بی‌احترامی گردشگران به هنجارهای بومی و ضرب و شتم اهالی؛

38

همزمان با تابستان و شروع ایام گردشگری، نادیده گرفتن فرهنگ و هنجارهای جوامع بومی و محلی استانهای گیلان و مازندران توسط برخی گردشگران بدون توجه به ارزش ها و قوانین منطقه ای می‌تواند به تغییرات در بافت اجتماعی و فرهنگی این جوامع منجر شود که این موضوع احساس ناامنی و نارضایتی را در میان ساکنان بومی مناطق گردشگری روستایی و ییلاقات استان به دنبال داشته است.

در همین رابطه پنجشنبه هفته گذشته و در پی اعتراض بومیان ییلاق اسب وونی اسالم در شهرستان تالش مبنی بر بی‌احترامی گردشگران به هنجارهای جامعه بومی محلی که منجر به درگیری و برخورد خشونت آمیز این افراد با اهالی بومی شد؛ شش تن از مردم محلی منطقه به شدت مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

امروز فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۱۰ نفر از عاملان درگیری در یکی از ییلاقات این شهرستان خبر داد و گفت: در این نزاع ۵ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ «محمد رستمی» با اشاره به دستگیری ۱۰ تن در جریان این درگیری با تاکید بر اینکه رفتارهای هنجارشکنان باعث تشویش اذهان عمومی و القاء حس ناامنی و نارضایتی مردم محلی می‌شود اظهار کرد: تعدادی از مسافران و ساکنان بومی به علت عدم رعایت شئونات اسلامی با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری پنج نفر با سلاح سرد مجروح و پس از اعزام به بیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعداد ۲ قبضه سلاح سرد از متهمان کشف شد خبر داد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و

۲ دستگاه خودرو هم توقیف و برابر دستور مقام قضائی روانه پارکینگ شد.

گفتنی است: پیش از این نیز تعدادی از افراد محلی شهر بیجار در شهرستان رودبار نیز به دنبال اعتراض به رفتارهای هنجار شکنانه و پوشش نامناسب گردشگران توسط آنها مورد ضرب وشتم قرار گرفته بودند.

در همین رابطه سال گذشته نیز امام جمعه شهرستان رودبار، خواستار جلوگیری از ورود تورهای گردشگری مختلط به این شهرستان شده بود.

 

نظرات بسته شده است.