سند تالاب‌های کشور به نام سازمان محیط زیست می‌شود

با حمایت قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد کشور؛

14

سازمان حفاظت محیط‌زیست از پیگیری ثبت سند تمام تالابهای کشور به نام این سازمان خبر داد.

این درحالیست که پیش از این سند مالکیت تالاب انزلی بنام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری صادر شده است.

 

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه تالاب ها اکوسیستم های ارزشمندی هستند که براساس قانون حفاظت از آنها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، از پیگیری سازمان محیط زیست، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون قوه قضاییه در راستای سند خوردن تمامی پهنه های آبی کشور به نام این سازمان خبر داد.

 

«آرزو اشرفی زاده» به ایرنا افزود: با توجه به اینکه بر اساس قانون کاداستر تمامی عرصه های کشور تعیین تکلیف و سند دار می‌شوند و به منظور اعمال قانون و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی تالابی، مقرر است سند تالاب ها به نام سازمان محیط زیست به عنوان متولی مدیریت تالاب ها صادر شود.

دریافت سند همه پهنه های آبی کشور به نام سازمان محیط زیست در حالیست که در سال ۱۴۰۰ و در برهه ای، اختلاف نظرهایی بین وزارت نیرو و سازمان منابع طبیعی در خصوص نمایندگی دولت در کلیه تالاب ها و خصوصا تالاب بین المللی انزلی حادث شد که در نهایت سند مالکیت تالاب انزلی بنام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شد.

 

لازم به ذکر است: در اولین گام سند تالاب صالحیه استان قزوین به نام سازمان حفاظت محیط زیست زده شد.

تالابهای کشور یکی از مهمترین حوضه های آبی هستند که در صورت خشک شدن، مستعد ایجاد کانون های گرد و خاک و تغییرات محلی آب و هوایی در منطقه تحت تاثیر خود می‌شوند. به طوری که زندگی در آن محدوده سخت و گاها غیرممکن خواهد شد، علاوه بر این معیشت تعداد زیادی از افرادی که به تالاب وابسته است در خطر می افتد بنابراین حفاظت از آنها بسیار حایز اهمیت است.

نظرات بسته شده است.