مدیر بیمارستان قائم رشت برکنار شد

چهار نفر در رابطه با حادثه بازداشت شدند؛ احتمال افزایش بازداشتی ها

156

یک روز پس از فاجعه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت که منجر به جان باختن ۹ نفر از بیماران این مرکز درمانی شد، حال این حادثه ابعاد تازه‌تری به خود گرفته و بعد از حضور مقامات کشوری و دستور مستقیم رییس قوه قضاییه مبنی بر شناسایی و برخورد با مقصران، گزارشات از بازداشت ۴ نفر، برکناری مدیر این مرکز درمانی و احتمال افزایش بازداشتی‌ها حاکی است.

احتمال افزایش بازداشتی ها

امروز «حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری گیلان از بازداشت ۴ نفر در رابطه با حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت خبر داد و افزود: با توجه به گزارش آتش نشانی احتمال افزایش تعداد بازداشتی نیز وجود دارد.

نیارکی با ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی اظهار کرد: علت حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است ضمن آنکه با توجه به فوت تعدادی از بیماران، پزشکی قانونی استان در حال بررسی علت دقیق فوت آنان است.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری حادثه بعد از دستور رئیس محترم قوه قضاییه خبر داد.

برکناری مدیر بیمارستان قائم

همچنین امروز سرپرست معاونت امور پارلمانی ریاست جمهوری نیز با اشاره به قصور برخی از افراد در زمینه بروز حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از برکناری مدیر این مرکز درمانی خبر داد.

«سید محمود حسینی‌پور» با اشاره به برگزاری چند نشست کارشناسی از جمله جلسه شورای تامین در زمینه بررسی دقیق ابعاد این حادثه اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نسبت به ارائه گزارش اقدام کردند که در این گزارش‌ها به طور مشخص قصور برخی از افراد مشخص شده‌است.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: در بیمارستان قائم (عج) رشت، کوتاهی مدیریت بیمارستان به طور کامل مشهود است که در این راستا تصمیم به برکناری مدیر آن گرفته شد. ضمن اینکه در حوزه نظارتی هم ترک فعل‌هایی بوده که طی گفت و گویی که با استاندار گیلان داشتم، برخی از مدیران عزل خواهند شد.

تعطیلی موقت قائم

همچنین امروز رئیس علوم پزشکی گیلان نیز از تعطیلی موقت بیمارستان قائم خبر داد و تاکید کرد: این مرکز درمانی تا اعمال تعمیرات مربوطه و دریافت مجدد مجوزهای ایمنی، اجازه فعالیت ندارد.

محمدتقی آشوبی، اعتبار پروانه بهره برداری بیمارستان قائم را تا سال ۱۴۰۷ دانست و بیان کرد: برآورد اولیه خسارت ایجاد شده در حال انجام است.

نظرات بسته شده است.