نمایش خلاء در ایروان اجرا شد

به دلیل نبود زیرساختهای اجرای تئاتر مدرن درگیلان؛

38

نمایش خلاٌء ؛ کاری از وحید تقی زاده، ۲۴ اگوست در دانشکده بین‌المللی سینما و تئاتر ایروان به روی صحنه رفت.

در معرفی این نمایش آمده است؛ نمایش یک اجرای پٌست دراماتیک است، درباره‌ی تنهایی انسان و مهاجرت. مهاجرت نه تنها به معنای از کشوری به کشور دیگر بلکه پا را فراتر می‌گذارد و از مهاجرت انسان از اصل خود به ناکجا معنا باخته‌ی زندگی مدرن.

 

«وحید تقی زاده» کارگردان این نمایش که با همراهی یک بازیگر کره ای در کنار بازیگران داخلی و به زبان های آلمانی، کره ای، فرانسوی، انگلیسی و فارسی در رشت تمرین و در شهر ایروان ارمنستان اجرا شده است به مرور اظهار کرد: این نمایش به گسست و تنهایی انسان مدرن، فرو ریختن برج بابل و به زندگی و زیست انسان ها به زبانهای متفاوت در کنار هم می‌پردازد.

تقی زاده با بیان اینکه این نمایش طی چند ماه در رشت تمرین شد تاکید کرد: این چهارمین کار گروه تئاتر هدایت به کارگردانی بنده است که در شهر ایروان اجرا می‌شود .

این کارگردان گیلانی در خصوص دلایل اجرای این نمایش در شهر ایروان ارمنستان به دلیل نبود زیر ساختهای مناسب برای اجرای تئاتر مدرن در گیلان و حتی کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه زیرساختهای اجرای تئاتر در گیلان در برخی مواقع مناسب تر از سایر نقاط کشور است اما نبود زیرساخت برای اجرای تجربه‌های تئاتر مدرن و پست دراماتیک ما را مجبور کرد که در کشورهای اطراف این نمایش را بروی صحنه ببریم .

وی تاکید کرد: تجربه تئاترهایی که تاکنون در گیلان که اجرا شده اند، مخاطبین را به سمت آثار کلاسیک و سنتی سوق می‌دهد و امکان کسب تجربه های جدید از لحاظ زیر ساخت‌های اجتماعی و سیاسی برای ما فراهم نیست و این موضع اصلی ترین دلیل اجرای نمایش خلاء در شهر ایروان ارمنستان بوده است .

گفتنی است: در اجرای نمایش خلاء ؛ غزاله جهان بین: مشاور، دراماتورژ: مسعود شکوری، موسیقی: آرش انتظامی، شبنم مددی و بازیگران آن؛ آرش انتظامی، آیهان حسن کرد، نازنین فرمند، اینسون کیم، فراز نبوی مهدیس مرجبی، مدیر تولید: نوید سلیمانی، منشی صحنه: مهدیس مرجبی، مدیر اجرا: نگار ماوردیانی حضور دارند.

 

 

نظرات بسته شده است.