پرونده ۷۱ مدیر متخلف به اجرای احکام قوه قضاییه ارسال شد

بازرس کل گیلان خبر داد؛

9

بازرس کل استان از ارسال پرونده ۷۱ مدیر متخلف به دایره اجرای احکام قوه قضاییه خبر داد.

«احمد آقایی» بازرس کل گیلان در نشست خبری با رسانه ها اعلام کرد: در بازه زمانی شش ماهه اول امسال، از لحاظ غفلت ورزی مدیران ۴ پرونده با دستگیری ۸ نفر و همچنین از ۲۸ فقره پرونده تخلف دیگر، ۷۱ نفر به قوه قضائیه برای اجرای احکام ارسال شده است.

 

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران، نقد منصفانه از سازمان‌ها داشته باشند اظهار کرد:

اخلاق مداری یکی از خصیصه‌های ذاتی مدیران ما باید باشد اما آبروداری و عدم ورود به موارد شخصی افراد در دین اسلام یکی از موارد تاکیدی است.

وی با اشاره به نقش نظارتی خبرنگاران افزود: صیانت از حقوق عامه، محیط زیست، انفال، طبیعت و دریا با کمک اصحاب رسانه محقق می‌شود. مدیری که خودش را از اصحاب رسانه پنهان می‌کند دارای لغزش است.

آقایی با بیان اینکه خبرنگاران کمک حال مدیران هستند، اضافه کرد: فرهنگ سازی در جهت صیانت از باورها و پیشگیری وجه اشتراک سازمان بازرسی با خبرنگاران است.

وی در خصوص آمار عملکرد سال گذشته سازمان بازرسی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۱ مورد ابلاغ هشداری به سازمان بازرسی استان، ارسال شده است. در سامانه ۶۱۳ نیز ۷۶۶ شکایت، ۵۹۶ رسیدگی و همچنین ۹۰ مورد در حال بررسی و رسیدگی می‌باشد.

آقایی افزود: در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۲۵۴ مورد اعلام تخلف و جرم از سوی شهروندان گزارش شده است که از این موارد ۱۱۲۵مورد رسیدگی شده است و ۱۲۹ مورد در حال رسیدگی است.

بازرس گیلان در خصوص بررسی پرونده‌های کیفری اعلام کرد: دربازه زمانی حدود پنج الی شش ماه از لحاظ غفلت ورزی مدیران ۴ پرونده با دستگیری ۸ نفر و همچنین از ۲۸ فقره پرونده تخلف دیگر، ۷۱ نفر به قوه قضائیه برای اجرای احکام ارسال شده است.

 

نظرات بسته شده است.