کسب دو جایزه جهانی توسط هنرمندان جوان انزلی

14

«محبوب مولایی» و «علی نصراللهیان» هنرمندان اهل انزلی، جایزه مسابقه جهانی عکاسی امنسیا UMENCIA کانادا را کسب کردند.

محبوب مولایی در دسته آرتیست و بخش تصاویر مفهومی با سه عکس ( سایه تاریک، خارج از جعبه، پیله پروانه ) مدال نقره و لوح تقدیر را از آن خود کرد.

علی نصراللهیان نیز در دسته تبلیغات و بخش موسیقیایی با عکس (سنتور ساز) مدال برنز و همچنین قبولیت و لوح افتخار برای سه عکس دیگر را به دست آورد.

مسابقه جهانی عکاسی امنسیا UMENCIA  سالیانه در استان کبک کشور کانادا و در سه دسته‌ی مختلف تبلیغاتی، آرتیست و پرتره با زیرشاخه های مختلف برگزار می‌شود.

محبوب مولایی به خبرنگار مرور گفت: دانش آموخته‌ی رشته گرافیک هستم. علاقه من به عکاسی از دوران نوجوانی آغاز شد. با یک دوربین آانالوگ شروع به عکاسی کردم و دنیای سیاه و سفید مرا مجذوب خودش کرد و پس از سالها تمرین، ژانری که ارتباط زیادی با آن گرفتم عکاسی مفهومی بود، که از آن طریق می‌توانم هر چیزی که درون افکارم می‌گذرد را ثبت کنم. اولین نمایشگاه خودم را به صورت انفرادی شرکت کردم و در چندین نمایشگاه گروهی با سایر عکاسان همکاری داشتم.

علی نصراللهیان با اسم هنری علی نصر نیز در مصاحبه با مرور بیان کرد: عکاس خود آموز هستم. در نوجوانی ابتدا با برنامه ادیت عکس فوتوشاپ آشنا شدم و این شروع علاقه من به هنر و عکاسی بود. تمام کادرها و ژانرهای عکاسی را با ادیت یاد گرفتم و بعد شروع به عکاسی کردم. دیدی که به دنیا داشتم واقع گرایانه نبود که همین موجب علاقمندی ام به ژانر سورئال شد. بسته به محیطی که زندگی می‌کنیم طبیعت و سبکهای زندگی خاصی وجود دارد که گاه مرا به سمت عکاسی مستند می‌برد که با انتشار و ثبت آنها می‌خواهم این تاریخچه خاص از یاد نرود و دیگران هم آنها را ببینند.

وی اضافه کرد: حدود ۹ سال است که به شکل حرفه‌ای کار عکاسی انجام می‌دهم. اولین نمایشگاه گروهی‌ام سال ۹۸ بود و از دید خودم در مسیر یادگیری قرار دارم و فکر نکنم تا پایان عمرم این خودآموزی تمام شود، مغز من چون بدنه دوربین و چشمانم مثل لنز و با این دو ابزار دید خودم و تفکرم را عکاسی می‌کنم.

 

 

نظرات بسته شده است.