گیلان در ترافیک قفل شد

دوباره تعطیلات و ترافیک سنگین در جاده های استان؛

55

 

از روز گذشته و با شروع تعطیلات چند روزه پایان ماه صفر؛ ترافیک چندین ساعته خودروها، جاده‌های ارتباطی استان را قفل کرد. بنا بر اعلام اداره کل راهداری استان تا امروز بالغ بر ۲۲۸ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی وارد گیلان شدند.

 

به گفته «سرهنگ جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان؛ از روز گذشته ترافیک در جاده‌های ورودی گیلان، به ویژه جاده قدیم و آزادراه قزوین – رشت بسیار پرحجم و سنگین بوده و در محدوده کوهین به رشت خودرو‌های مسافران به کندی حرکت می‌کنند.

این در حالیست که گزارشات و مشاهدات میدانی شهروندان از ترافیک سنگین در سایر محورهای اصلی استان از جمله رشت –انزلی، رشت- لاهیجان و جاده ماسوله خبر می‌دهند. بطوریکه شامگاه شب گذشته نیز شهروندان و مسافران برای چندین ساعت متوالی ترافیک فوق سنگین در محور رشت انزلی حد فاصل پل خمام تا میدان کمربندی این شهر را گزارش کردند.

 

در همین رابطه «غلامعلی نیک فهم» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به ترافیک فوق سنگین ورودی رشت در محدوده امامزاده هاشم، گفت: روز گذشته ترافیک در محور ورودی قزوین – رشت، حدفاصل رودبار از محدوده شهران تا پیچ شاه عباسی و امامزاده هاشم رشت فوق سنگین بوده و در حدود  ۱۵ کیلومتر بود.

وی با اشاره به تعطیلات روزهای جاری تا پایان هفته، افزود: پیش بینی می شود بر حجم ترافیک ورودی استان افزوده شود.

همچنن مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود بالغ بر ۳ میلیون نفر مسافر و گردشگر به استان خبر داد. «ولی جهانی» افزود: در این بازه زمانی، بیش از ۵ میلیون و  ۱۰ هزار نفر شب اقامت در گیلان ثبت شده است .

 

ترافیک سنگین و چندین ساعته در محورهای اصلی گیلان به خصوص جاده رشت قزوین در حالیست که به نظر می‌رسید با افتتاح ۸ کیلومتر باقی مانده از آزاد راه رشت قزوین در محدوده رودبار از حجم ترافیک ورودی به استان کاسته می‌شود.

این درحالیست که از سالهای گذشته اجرای اتوبان امام زاده هاشم- سنگر و سیاهکل به دلیل کمبود اعتبارات همچنان ناتمام رها شده است. درحالیکه با اضافه شدن این جاده به محورهای مواصلاتی اصلی استان، بخش اعظمی از بار ترافیک به سمت شرق گیلان کاسته می‌شود.

 

لازم به ذکر است؛ طبق آمارهای اداره کل راهداری استان تا روز گذشته بالغ بر ۱۱۸ هزار خودرو وارد گیلان شد.

نظرات بسته شده است.