یک هکتار از جنگل لاکان رشت در آتش سوخت

بار دیگر مسافران آتش به جان جنگل‌های گیلان انداختن

27

۱۰ هزار متر مربع از جنگل‌های لاکان رشت به دلیل بی توجهی مسافران دچار حریق شد که با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، این آتش سوزی مهار شد.

 

در حالیکه یک روز به شروع تعطیلات چند روزه پاییان ماه صفر،باقی مانده اما حضور زود هنگام مسافران و گردشگران در مناطق چنگلی و کوهستانی استان، بار دیگر حادثه ساز شد و یک هکتار از جنگلهای لاکان رشت اتش گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اعلام این خبر گفت: ۱۰ هزار مترمربع از جنگل‌های منطقه لاکان رشت بر اثر بی توجهی مسافران در خاموش نکردن آتش هنگام ترک منطقه، دچار حریق شد.

مازیار رضوی افزود: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان رشت با حضور به موقع و در مدت چند ساعت موفق شدند این آتش سوزی را بدون آسیب به درختان مهار کنند.

لازم به ذکر است: گونه های درختان جنگل لاکان رشت شامل انواع بلوط، ممرز، افرا، خرمالوی جنگلی، درختان آزاد و درختان نادر انجیلی به جا مانده از دوره های پیشین زمین شناسی

(هیرکانی ) است که گونه نادر انجیلی در کشورهای اروپایی به عنوان نمونه ژنتیکی در موزه های طبیعی نگهداری می‌شود.

جنگل های انبوه و بکر منطقه لاکان در چند کیلومتری شهر رشت علاوه بر ارزش جنگلی و تنوع درخت به عنوان زیستگاه جانورانی چون گزاز، شغال و پرندگانی چون قرقاول، ابیا، عقاب ،کبوترهای وحشی و انواع گنجشک های جنگلی بشمار می‌روند.

نظرات بسته شده است.