۱۵۰۰ پروژه توسعه ای و عمرانی به بهره برداری می‌رسد

طی هفته دولت در گیلان؛

16

استاندار گیلان از افتتاح هزار و ۵۰۰ پروژه توسعه ای و عمرانی با بیش از هشت همت اعتبار در هفته دولت خبر داد. برخی از این طرح ها پروژه‌های نیمه تمام سالهای گذشته هستند.

 

«اسدالله عباسی» با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال پروژه‌های بسیاری در بخش‌های مختلف توسعه‌ای، عمرانی، زیرساختی، سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی افتتاح می‌شو اظهار کرد: در طول ۳ سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۶ پروژه عمرانی به ارزش ۲۹ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه برخی از این طرح‌ها پروژه‌های ناتمام به جا مانده از دولت‌های پیشین بوده و برخی دیگر در دولت سیزدهم آغاز شده و به پایان رسیده‌اند اظهار کرد: پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی هفته دولت در استان با هزینه کرد افزون بر هشت همت به انجام رسیده است.

عباسی با بیان اینکه تلاش ما بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اضافه کرد: پل آستاراچای در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد اما در عین حال تکمیل و توسعه آن نیز زمان می‌برد.

 

عباسی با تاکید بر لزوم‌ توجه به حمل و نقل ترکیبی در گیلان، بیان کرد: حمل و نقل ترکیبی و کریدور شمال به ‌جنوب باید تکمیل شود؛ از این رو راه‌آهن رشت – کاسپین را افتتاح کردیم و اقدام لازم جهت خرید اراضی کشاورزی برای تکمیل راه‌آهن رشت – آستارا نیز در حال انجام است ولی به شرکت زیرساخت اعلام کردیم تا حد امکان کمترین اراضی را در نظر بگیرند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه بر لزوم توجه به اقتصاد دریامحور در آستارا با توجه به وجود بندر و دریا تاکید کرد.

 

لازم به ذکر است: امروز در دومین روز به هفته دولت پل سیبلی بر روی جاده آستارا – تالش که در جریان وقوع سیل شهریورماه ۱۴۰۲ تخریب شده بود، بازسازی و صبح امروز بهره‌برداری شد.

این پل یکی از محورهای مهم ترانزیتی استان در مسیر جاده آستارا به تالش است که تخریب آن موجب کندی تردد و ترافیک سنگین برای عبور کامیونهای باری در دو طرف این محور شده بود.

 

نظرات بسته شده است.