استانداردهای بوم‌گردی گیلان رونمایی شدند

0 525

از استانداردهای آموزش طراحی و تدوین شده بوم‌گردی در رشت رونمایی شد.
« محمد حسینی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: این برنامه ها به منظور توجه به رسته های اشتغالزای استان گیلان و گسترش آموزش های مهارتی در حوزه اشتغالزایی با موضوع گردشگری تهیه شده است.

وی افزود: برای آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری روستایی، مجوز تربیت مربیان حوزه بوم گردی را اخذ کردیم. برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای مدیران بوم گردی یکی دیگر از برنامه های این طرح بوده است.

پیش ازاین نیز در راستای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، طرح (تکاپو) با هدف ارائه مهارت های لازم به جوامع محلی و روستایی در محور گردشگری ، طبیعت گردی و بوم گردی مورد توجه و اولویت اشتغالزایی فنی حرفه ای استان قرار گرفته بود. درهمین رابطه، پیشتر نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور، با هدف ارایه آموزش های اثربخش منجر به اشتغال در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی رشت افتتاح شد.
حسینی دراین باره گفته بود: توسعه گردشگری روستایی با هدف ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، معرفی الگوهای سازگار با محیط زیست در زندگی روستایی، نیازآفرینی با رویکرد بهبود فضای کسب و کارهای روستایی و ارتقای سطح استانداردهای آموزشی در حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی با توجه به نیازهای بازار کار افتتاح شده است.

وی تاکید کرده بود: در دهکده الگویی بوم گردی علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه ای متقاضیان در حوزه های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیای مشاغل بومی و کهن پیشه ها، برگزاری رویدادها و جشنواره های بومی- محلی در حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، همکاری مشترک با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه های آموزش منجر به اشتغال، ارایه آموزش های تلفیقی با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.