آیت الله فلاحتی: کوه خواران، دشت خواران، جنگل خواران و دریاخواران، مانع تولید در گیلان هستند

0 490

«آیت الله رسول فلاحتی » نماینده ولی فقیه درگیلان با بیان اینکه نظارت جدی برتولید استان وجود ندارد خواستاراحیای واحدهای تولید ورشکسته استان شد.

وی با تاکید به برطرف کردن مشکلات و موانع در حوزه صنعت  استان خواستار تلاش متولیان صنعت برای ورود سرمایه گذاران به گیلان شد.

نماینده ولی فقیه درگیلان کوه خواران، دشت خواران، جنگل خواران و دریاخواران را مانع تولید دراستان بیان کرد وافزود: مجوزی که برای اجرای پروژه ها صادر می شود باید وحدت رویه داشته باشد .

وی با بیان اینکه نبود نظارت جدی برسامانه های قدیم و جدید معضلی برای واحدهای تولیدی گیلان شده است گفت: واحدهای تولیدی ورشکسته استان فعال واحیا شوند وکارگران و نیروهای بخش تولید برسرکارهای خود بازگردند.

بر اساس آمارها  ۲۶ درصد اشتغال استان دربخش صنعت قراردارد. این درحالیست که گیلان درگذشته یکی ازقطبهای صنعتی کشوربخصوص درصنعت نساجی ، فرش وتولید لوازم خانگی شناخته می شد.اما وجود معضلات اقتصادی درسالهای اخیرموجب بروز مشکلاتی برای واحدهای صنعتی استان شده است.مشکلات پیدا و پنهان اقتصادی از جمله تحریم ، سودهای بانکی و کمبود کالا ومواد اولیه دراین سالها معضلات زیادی را برای واحدهای تولیدی گیلان رقم زد که ورشکستگی ،اخراج کارگران و کاهش تولید موجب خارج شدن واحدهای تولیدی مطرحی همچون پوشش، فرش گیلان، الکتریک و.. از چرخه تولید استان شد.

درخواست نماینده ولی فقیه در استان در حالی مطرح شده که در روزهای گذشته «آرش فرزام صفت» معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندارگیلان ازرسیدگی به یک هزار مورد مشکل واحدهای تولیدی استان در کارگروه رفع موانع تولید طی سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس درحمایت ازرونق تولید افزود: ظرفیت تسهیلات کم بهره، وجوه اداره شده و منابع بلاعوض، براساس قانون ظرفیت خوبیست که برای صنعت استان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضرگیلان در بخش های صنعتی همچون قطعه سازی خودرو، دارویی، غذا، فولاد و سلولزی یکی ازقطب های تولید کشورشده است . ما نیز وظیفه حاکمیتی، حمایتی و نظارتی خود را برای رونق تولید انجام می دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.