اختصاص پکیج لوازم بهداشتی به کودکان کار گیلان

کارتن خوابها در گرمخانه شهرداری قرنطینه هستند

0 333

کودکان کار و خیابانی از جمله آسیب پذیرترین گروههای اجتماعی در کشور هستند که در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند. با توجه به اینکه در طی سه هفته‌ی گذشته هشدارهای زیادی مبنی بر لزوم در خانه ماندن شهروندان به جهت مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا داده می‌شود، اما کودکان کار بدون داشتن ماسک و دستکش همچنان در سطح خیابانها و چهارراه ها ی رشت حضور دارند. این موضوع نگرانی های زیادی برای شهروندان و فعالان اجتماعی را در پی داشته است.

«حسین نحوی نژاد» مدیر کل بهزیستی گیلان در گفت و گو با مرور از آموزش و پایش کودکان کار از آذر ماه در رشت خبر داد و گفت: بهزیستی گیلان از پیشروترین دستگاههای استان در بحث مقابله با ویروس کرونا در گیلان بوده است و کمیته بیماریهای واگیردار این اداره کل از آذر ماه گذشته در این رابطه تشکیل جلسه داد وطی آن  ۴۵۰۰ نفر از افراد پر ریسک و در معرض خطر تحت پوشش مراکز مختلف این سازمان به شدت مورد کنترل و پایش قرار گرفتند.

نحوی نژاد افزود: پیش از این در گیلان ۱۲۰ کودک کارو خیابانی شناسایی شده بودند که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا از خانواده های  کودکان کار در مراکز رفاه و خانواده  بهزیستی دعوت به عمل آمد و در خصوص  پیشگیری از کرونا و رعایت بهداشت، توصیه های لازم به آنها ارایه شده است. متاسفانه به دلیل اینکه این کودکان دارای خانواده هستند و روزانه به ما مراجعه می‎کنند بیش ازاین نمی توانیم خدمات ارایه کنیم.

مدیرکل بهزیستی تاکید کرد: در این مراکز به کودکان کار که روزانه مراجعه می‌کنند پکیج لوازم بهداشتی از جمله ماسک و دستکش داده شده اما به لحاظ اینکه این کودکان شبها به خانه و نزد خانواده خود مراجعت می کنند ممکن است پک خود را در اختیار آنها گذاشته باشند.

وی در خصوص نظارت بر کودکان خیابانی نیز گفت: این کودکان که از سوی نیروی انتظامی و دادستانی به بهزیستی تحویل داده می شوند در مراکز شبانه روزی بهزیستی، تحت آموزش و پیشگیری قرار دارند و به آنها خدمات بهداشتی لازم ارایه می‌شود.

نحوی نژاد درباره سایر افراد پرخطر استان از جمله معتادین و کارتن خوابها گفت: سازمان در خصوص این افراد بیکار نماند و هر روز ۴۵۰۰ نفر از افراد پر خطر و تحت پوشش در مراکز مختلف بهزیستی به صورت آنلاین مورد پایش و نظارت بهداشتی قرار می‌گیرند. حتی کارتن خوابها در سامانکده و گرمخانه‌ی شهرداری تحت قرنطینه قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه تاکنون کمکی از سوی علوم پزشکی استان در تامین ماسک و دستکش به توانبخش ها و مددجویان صورت نگرفته گفت: همه‌ی لوازم بهداشتی را به صورت مستقیم از شرکتهای تولیدی تامین کردیم و کلیه مراکز و ادارات را گند زدایی شدند. همچنین با کاهش نیروها و دور کاری، مراجعات مددجویان  را به ادارات بهزیستی را به حداقل رساندیم.

وی خواستار ورود خیرین استان برای تامین لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده برای مراکز نگه داری بهزیستی و خانواده های تحت پوشش شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.