استاد «نصرت‌الله کامیاب» عالم خاک را وداع گفت

0 982

دکتر «نصرت‌الله کامیاب تالشی»شاعر، نویسنده و پژوهشگر گیلانی از جهان خاک رخت بربست.  پیکر این استاد گرانقدر  روز دوشنبه  ۳۰ تیرماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در بخش پره‌سر شهرستان رضوانشهر  به خاک سپرده شد.

زنده‌یاد کامیاب سال  ۱۳۳۳ در روستای اندل از توابع شهرستان رضوانشهر چشم بر جهان گشود.   تحصیلات ابتدایی  و دبیرستان را در زادگاهش  به اتمام رساند و  برای ادامه‌ی تحصیلات روانه‌ی تهران شد و تا  پایان مقطع دکترا به تحصیل پرداخت و از آن پس با تدریس در دانشگاه‌ها  و تحقیق و تالیف روزگار گذراند.

استاد کامیاب  در ادامه‌ی مسیر زندگی، دکترای دیگری در رشته‌ی ادبیات جهان از شهر باکوی کشور آذربایجان کسب کرد  و  مدت ده سال در دانشگاه‌های عربستان  به تدریس پرداخت.

زنده یاد نصرت‌الله کامیاب (نواز) سرانجام  پس از حدود دو سال مبارزه با بیماری چشم از جهان خاک  فرو بست اما از وی  بیش از ۴۰ عنوان کتاب و مقاله‌ به یادگار مانده است. «عشق در عرفان از بایزید بسطامی تا عبدالرحمان جامی»،  «شکفتن در اندوه»، «لحظه‌ها و فریادها»، « بودن و سرودن»، «علم الااسلوب فی الفارسیه»، «در قحط سالی عشق»، «غزل و مولانا»، و «نغمه‌های برزکو» عناوین تعدادی از کتاب‌هایی ا‌ست که در کارنامه‌ی این شاعر، نویسنده و محقق برجسته درج شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.