افتتاح خط ریلی رشت -کاسپین به تعویق افتاد

برای چندمین بار پیاپی؛

0 157

پروسه افتتاح رسمی راه آهن کاسپین رشت که از بهمن ماه سال گذشته کلید خود، امروز نیز برای چندمین بار متوالی به تعویق افتاد.

افتتاح رسمی پروژه راه آهن رشت – کاسپین که از اواخر سال گذشته بارها به تعویق افتاد، امروز نیز با لغو ناگهانی سفر وزیر راه و شهرسازی به هفته آینده موکول شد.

 در حالیکه روز گذشته وزارت راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در روز سه شنبه هشت خردادماه خبر داده بود با این حال طبق اعلام رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی؛ مقرر شده راه‌آهن رشت- بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال- جنوب با حضور سرپرست ریاست جمهوری در چند روز آینده افتتاح شود.

پیش از این قرار بود این پروژه با حضور «ابراهیم رییسی» مورد بهره برداری قرار بگیرد که هر بار بنا به دلایلی آماده افتتاح نشد.

خط‌ آهن‌ رشت-بندر کاسپین به‌ عنوان بخشی از راه‌آهن قزوین-رشت و آخرین قطعه از کریدور شمال به جنوب است که عملیات اجرایی آن در سال ۹۸ آغاز شد و با حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسید.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

با این وجود این خط ریلی در حالی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که اوایل سال جاری به گفته استاندار گیلان؛ تنها فاز ریلی آن افتتاح خواهد شد و افزایش ظرفیت در بخش بارگیری، ایستگاه و تعداد واگن‌ها در فازهای بعدی آن پیش بینی شده است.

به نظر می‌رسد افتتاح این خط ریلی بدون ایستگاه و واگن، یکی دیگر از صدها پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور است که بارها به بهانه‌های مختلف فاز به فاز افتتاح می‌شوند بی آنکه تاثیری در رشد و توسعه حمل و و نقل کالا و بار از بنادر استان به سایر مناطق کشور داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.