بازگشایی کتاب اردیبهشت در رشت

0 2,632

کتاب اردیبهشت ظهر امروز، پنج شنبه ۲۸ شهریور در رشت افتتاح شد.

این مراسم با حضور سروش صحت بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح کشور، هوتن شکیبا بازیگر سینما، محمد طلوعی نویسنده و جمعی از مسوولان شهری و اهالی فرهنگ و هنر گیلان برپا شد.

رشت، شهری که عاشقش بودیم

در این مراسم “سروش صحت” با بیان خوش آمدگویی به حضار و مسوولان شهر، گفت: من در مقاطع مختلفی به رشت آمد. یکبار کار مطالعاتی که در حوزه رودخانه های رشت داشتم، بار دیگر هم سال گذشته برای ساخت یک فیلم سینمایی که امسال اکران می شود و نیز اکنون که کتاب اردیبهشت افتتاح شده است.


سروش صحت ادامه داد: خیلی ها فکر می کنند در زمینه غذای جسم هیچ جا مثل گیلان و رشت نیست اما واقعیت این است که در بخش غذای روح یعنی فرهنگ و کتاب هم هیج کجا مثل رشت و گیلان نیست. قدمتی که رشت از نظر فرهنگی دارد با جایی قابل مقایسه نیست. یادم است که ما در سال ۶۴-۶۳  وقتهایی می آمدیم در شهرداری رشت و کاست می خریدم. کاست هایی که هیچ جا نبود و یا نمی شد تهیه کرد، آثار کلاسیک فقط در رشت پیدا می شد.

وی افزود: خیلی خوشحالم که بعد از اصفهان به رشت آمدیم. اولین شهری که عاشقش بودیم. شهری فرهنگی که درآن به آدم خوش می گذرد امیدوارم که میزبان خوبی برای شما و اهالی فرهنگ و هنر باشیم. درواقع اینجا پاتوقی شود برای اهل فکر و موسیقی و ادبیات.


در ادامه “محمد حسن عاقل منش” عضو شورای شهر رشت با ارزوی سلامتی برای استاد ناصر مسعودی و خیرمقدم به حضار تاکید کرد: من معتقدم به ندرت پیش می آید که در شرایط مختلف خصوصا در این تنگناهای اقتصادی افرادی سرمایه خود را در حوزه فرهنگی و نشر کتاب صرف کنند. این ناشی از کار بزرگ آقای صحت و دوستان شان است که هم کار فرهنگی و هم رشت را در اولویت برنامه های خود قرار دادند. به ایشان تبریک می گویم و تشکر می کنم.


ناصر حاج محمدی” شهردار رشت هم در بیانی کوتاه ضمن اشاره به مشکلات رشت از سوابق رشت در حوزه فرهنگی نام برد و گفت: رشت شهر اولین ها بوده است . اولین کتابخانه ملی، اولین داروخانه شبانه روزی، اولین شهرداری و… بنابراین این شهر نیاز به حضور افراد بزرگی چون آقای صحت دارد که کار فرهنگی کنند و از ایشان سپاسگزارم. امیدوارم این حضور در کنار امکانات خدادادی و اقلیمی که رشت داشته است موجب رونق فرهنگی و اقتصادی شهر شود. گفتنی است،  این مجموعه بزرگ فرهنگی شامل سه طبقه اعم از بخش های فروش کتاب، لوازم تحریر، اقلام فرهنگی و هنری و کافه در خیابان ۱۰۹ گلسار واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.